گفت وگو با مهلا پالاش ؛ قهرمان پیوستگی پنجم دبستان

گفت وگو با مهلا پالاش ؛ قهرمان پیوستگی پنجم دبستان برتر پنجم

گفت وگو با مهلا پالاش ؛ قهرمان پیوستگی پنجم دبستان

نام و نام خانوادگی : مهلا پالاش

مقطع و رشته : پنجم دبستان

نام شهر و استان : خوزستان - دزفول

سال‌های حضور در کانون: یک سال

چند آزمون شرکت کرده است

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - کارشناسی ارشد 

شغل و تحصیلات پدر: کارشناس عمران – مهندسی عمران

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2. تصمیم دارم که با جدیت با حل تمرین تشریحی و استفاده از کتاب پر تکرار امتحانی نتیجه خوبی از امتحاناتم بگیرم و بتوانم مباحث نیمسال اول را به خوبی مرور کرده و مطالب را جمع بندی کنم.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

تصمیم دارم در این مدت کوتاه با توجه به محدودیت زمان برنامه ریزی جامعی برای حل سوالات هوش و استعداد تحلیلی داشته باشم تا بتوانم برای تابستان پیش رو آمادگی بهتری داشته باشم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 
  2. با توجه به اهمیت آزمون ها تمام تلاشم بر این است غیبت نکنم و از تمام شرایط برگزاری آزمون ها بهره کافی را ببرم و به هدفم نزدیک تر شوم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. قطعا پیوستگی انگیزه من را هم زیاد تر می کند،  وقتی فاصله بین آزمونها زیاد شود سرنخ از دست می رود حضور در ازمون اهمیت زیادی دارد و کمک می کند تا با رفع اشکال بتوانم به سطح تسلط خوبی بر مباحث برسم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله ، با شرکت در این آزمون ها توانستم خودم رو محک بزنم خصوصا در آخر هر هفته شرایط آزمونی مناسبی در منزل ایجاد کرده و مرور فوق العاده ای بر مطالبی که در طول هفته خوانده ام داشته باشم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله اتفاقا جزو روال ثابت کاری ام هست ؛ و بنظرم یک تمرین فوق العاده برای من بوده اند و این کار و آزمون در منزل کاملا من رو برای آزمون آماده تر میکند گاها مادرم مرا کمک کرد تا سبک آزمون دادن را یاد بگیرم  وحتی شرایط آزمون را در منزل شبیه سازی کنم

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمون ها دید من را باز کرد اینکه با دقت بیشتری به نکات کتاب درسی ام نگاه کنم و اشکالاتم را پیدا کنم و تا قبل از امتحانات اصلی مدرسه به رفع آن ها بکوشم

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله مطابق برنامه راهبردی حرکت کرده ام و اکثر مواقع با مدرسه هماهنگ بوده ؛ اگر هم ناهماهنگی بود سعی میکردم خودم مطالب آن درس را پیش خوانی کنم ، برایم لذت بخش بود این کار ، چرا که باعث می شد جلوتر از مدرسه حرکت کنم و در کلاس معلم آماده تر باشم

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ 

درس فارسی و علوم با تمرین، تست و حل آزمونهای مشابه پارسال و استفاده از کتاب های پرتکرار قلمچی تمرینات اضافه انجام دادم و توانستم بر محتوای کتاب مسلط شوم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم بسیار جالب است واقعا انرژی و انگیزه من را زیاد کرده و دوست دارم همچنان آن را استفاده کنم چون آینه وار عملکرد من را برایم بازگو میکند و باعث می شود از زمان کوتاهی که دارم نهایت استفاده را ببرم.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله من با خواندن تجربه ها و مجلات کانون اطلاعاتی بدست آوردم و سعی کردم آنها را استفاده کنم و در آزمونهای مشابه پارسال در منزل تمرین کردم و بخوبی نتیجه داد به همین خاطر در آزمون های حضوری بهتر می توانستم خودم را با شرایط وفق داده و در حل سوالات ساده و دشوار تصمیم گیری مناسب تری داشته باشم و به این ترتیب در زمان کمتر پاسخ های نادرست کمتری داشته باشم.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

فارسی و علوم ، برای این دو درس زمان بیشتری صرف کردم و با حل تست و تمرین از صفحه شخصی و کلاسور ارزیابی تسلط و درک بهتری از حل تست ها بدست آوردم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل ازمون را با کلاسور ارزیابی و حل سوالات ساده حل نشده و یا غلط شروع میکنم و بقیه سوالات را نیز از پاسخ نامه اما اولویت با سوالات ساده هست .


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه اصلی آزمون کمک می کند سریعا تعداد سوالات حل نشده و غلط را در اولین نگاه متوجه شوم همچنین با نمره تراز و مقایسه آن با رقیبان از جایگاه خود مطلع شوم – کارنامه اشتباهات در هر آزمون کمک می کند تا از اشتباهاتم یاد بگیرم و سایر کارنامه ها


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

قطعا همراهی پدر و مادرم باعث شد که من یاد بگیرم و ثابت قدم باشم و تلاشم را بیشتر کنم و هر بار سعی میکردند من را تشویق کنند تا پیشروی بهتری نسبت به قبل داشته باشم و با اراده بیشتر در آزمون ها شرکت کنم.


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

از تراز  ۴۳۰۰ شروع کردم و به ۵۴۰۰ رسیدم و حل تست و تمرین یکی از اولویت های اصلی من بود و همچنین استفاده از نمونه سوالات و آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری بسیار کمک کننده بود.


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. مادرم قبلا دانش آموز کانون بودند و بعدا بعنوان پشتیبان در کانون فعالیت داشتند به همین خاطر من نیز علاقه مند شدم تا از تجربه های ایشان برای داشتن یک برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به پیشرفت و هدفم استفاده کنم.

  3. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  4. حضور منظم در آزمون ها مهارت حل تست را در من افزایش داد و یاد گرفتم در زمان محمدود سوالات مشخصی را حل کنم و همین باعث شد روش فکر کردن در مورد سوالات تستی را با آزمون دادن یاد بگیرم.

  5. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟ 
  6. قطعا هیچ موفقیتی بدون تلاش و سخت کوشی حاصل نمی شود به همین خاطر همیشه سعی داشتم از وقتم نهایت استفاده را ببرم و طبق برنامه کانون پیش بروم تا بتوانم به همه درس هایم برسم که نتیجه اش کسب نمرات خیلی خوب در مدرسه و آزمون ها بود.

  7. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟  
  8. با استفاده از مجلات کانون و مطالعه مطالب آموزشی آن ها و دیدن موفقیت برترین ها انگیزه می گرفتم تا از تجارب آن ها یاد بگیرم و بکوشم تا من نیز مانند آن ها بدرخشم.

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟
  2. همیشه با خودم رقابت می کردم و هر آزمون را که شرکت می کردم پله ای می دانستم برای رفتن به پله ی بالاتر در آزمون بعدی با پیدا کردن و رفع اشکال مباحثی که با آن مواجه بودم.

 

  1. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
  2. قبل از دبستان مادرم کتاب هایی با موضوعات داستان ، حکایات و ... برایم می خواند و همین علاقه ام را به کتاب خوانی زیاد می کرد و هم اکنون از خواندن کتاب های علمی و شاهنامه لذت می برم.
Menu