گفت‌وگو با علیرضا بنی سلام؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از مهر

گفت وگو با امید صبری ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از مهر برتر تجربی

گفت‌وگو با علیرضا بنی سلام؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از مهر

نام و نام خانوادگی: سید علیرضا بنی سلام 

مقطع و رشته : یازدهم تجربی 

میانگین تراز :5664 

از چه سالی عضو کانون بوده اید و چند آزمون شرکت کرده اید؟ 2 سال - 37 تا

 شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم _خانه دار

 شغل و تحصیلات پدر: سیکل_ آزاد


مصاحبه گر: محمود یوسفی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از آنجایی که در مدارس شهر ما به مقوله آموزش توجه ویژه ای می شود دانش آموزان در همان پایه های ابتدایی تحصیل با فرایند آزمون دادن آشنا می شوند و خود من نیز در پایه نهم توسط دبیر خوبمان جناب آقای یوسفی که خود ایشان نیز مدیر یکی از نمایندگی های کانون هستند با کانون آشنا شدم.


دستاورد های شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود ؟ 

آزمون های کانون باعث می شوند من خود را موظف بدانم که طبق یک برنامه مشخص درس بخوانم و برای اهداف برنامه ریزی شده ام تلاش کنم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ 

برای موفقیت در آزمون سراسری هرچه شما آزمون های بیشتر و متنوع تری را کار کرده باشید طبیعتا آمادگی بیشتری نیز برای کنکور نیز خواهید داشت .


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟ 

خیر من یک دانش آموز بدون غیبت هستم زیرا آزمون دادن را وظیفه خود می دانم و این باعث می شود که من نسبت به درس خواندنم متعهد باشم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 در آزمون های دو هفته یکبار شما مطالبی را مطالعه و سپس خود را به وسیله آزمون آزمایش می کنید ولی اگر در آزمونی غیبت داشته و پیوستگی نداشته باشید و نتیجه خوبی نگیرید متوجه نخواهید شد که ایراد کار شما کجاست.


آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید ؟ 

بله شرکت می کردم و بیشتر برایم جنبه آشنایی با تیپ سوالات آزمون اصلی مهم بود.


آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردید ؟ 

بله شرکت می کردم سعی می کردم تا روز چهارشنبه پیشروی ها و مرور ها را انجام دهم که چهارشنبه و پنجشنبه را به حل کردن آزمون مشابه و رفع اشکال و جبران نقاط ضعف بپردازم.


از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کردید ؟ 

کارنامه اصلی .کارنامه اشتباهات و کارنامه پروژه ای که هر کدام موضوع خاصی را مورد بررسی قرار می دهند .


مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید ؟ 

بله کاملا . ابتدا برنامه راهبردی را مطابق با نقاط ضعف و قوت خود شخصی سازی می کردم و سپس طبق آن به مطالعه می پرداختم به نظر من یکی از نقات قوت آزمون های کانون برنامه راهبردی فوق العاده منظم آن است.


روش مطالعه شما چگونه بود ؟ 

همیشه سعی میکردم خودخوان باشم و قبل از حضور در کلاس درس مطالبی از درس را مطالعه کرده باشم و با آمادگی در کلاس شرکت کنم . برای انجام مطالعه به صورت تستی ابتدا تست های آموزشی را کاملا به صورت تشریحی حل می کردم زیرا باعث می شد تسلط و تمرکزم روی مطالب بالاتر برود.


در کدام یک از درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود ؟ 

خوشبختانه روش بازیابی روشی است که می توان برای اکثر درس هایی که مطالعه کرده اید استفاده کنید به این صورت که ابتدا سوالاتی را حل می کنید و سپس با مطالعه کتاب رفع اشکال و تحلیل می کنید. این رو ش باعث صرفه جویی در زمان می شود.


روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟ 

برای تحلیل در دروس زیست و شیمی از کتاب درسی استفاده می کردم این روش تحلیل زمان بیشتری را از من می گیرد اما باعث یادگیری عمیق می شود زیرا شما خودتان به دنبال پاسخ می روید و پاسخ به دست آمده در ذهنتان می ماند . برای دروس فیزیک و ریاضی ابتدا یکبار دیگر سوالات را حل می کردم و سوالاتی که متوجه نمی شدم از طریق پاسخنامه یا فیلم های آموزشی بررسی می کردم.


 آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید ؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید ؟ 

بله من دانش آموزی بودم که افت تراز را در مقاطع مختلف به دلایل مختلف تجربه کردم اما این را می دانستم که مسیر من در این جا به اتمام نمی رسد و باید موانع خود را تشخیص دهم و برای برطرف کردن آنها تلاش کنم.


 پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

در خانه پدر و مادر هر دو به درس خواندن و شرایط تحصیلی من نظارت دارند وهمیشه مشاوره هایی به من می دهند که من مدیونشان هستم و از آنها بابت تمام تلاش هایی که برای من کرده اند سپاسگزار و دست بوسشان هستم اما مادرم جدیت و حساسیت بیشتری روی این مسئله دارد .


کدام درس ها نقاط قوت شما است ؟ 

در دوره کنکور همه دروس از اهمیت بالایی برخوردارند اما به نظر من هر درسی که با عشق و علاقه بیشتری مطالعه شود به نقاط قوت تبدیل می شود.


 در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ 

بله. فیزیک . در ابتدای سال دهم با مشکل مواجه شده بودم که با مشورت و کمک از دبیر مربوطه مدرسه و تغییر روش مطالعه توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.


به طور میانگین در بازه های مختلف چند ساعت تست میزدید و یا مسئله حل می کردید و یا چند ساعت صرف مطالعه و روانخوانی می کردید ؟ 

ساعت مطالعه من در بازه های متفاوت مانند نوروز و تابستان و دی ماه با دیگر ماه های سال متفاوت بود اما به طور کلی روز هایی که به مدرسه می روم 6 تا 8 ساعت مطالعه می کنم که 50 تا 70 درصد آن را به تست زنی می پردازم . در روز های تعطیل به 10 ساعت نیز می رسد . در دوران جمع بندی اهمیت مرور بیشتر می شود و نسبت بیشتری از زمان را به تست و حل سوال اختصاص می دادم.


کدام بازه زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ تری داشته است ؟    

نوروز و تابستان . تابستان به دلیل وجود زمان بیشتری که در اختیار داریم کیفیت و میزان مطالعه را میتوان بهبود بخشید و نوروز نیز زمان خوبی است برای مرور دروسی که در آن ضعف داشته ایم.


کدام نقش آزمون های کانون برای شما پر رنگ تر بود؟ 

جامعه آماری بالا و برنامه راهبردی قوی.


هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دادید ؟

سوالات غلط و نزده . زیرا غلط ها مطالعه های ناقص هستند که در آزمون منجر به خطا و اشتباه کردن در تست ها می شود . سوالات نزده نیز می گویند که مدیریت آزمون شما ضعیف بوده یا تسلط کافی بر آن مطلب نداشتید.


آیا در کلاس های مدرسه شرکت کردید ؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ 

بله شرکت می کردم زیرا مدرسه ما از دبیران و کادری مجرب برخوردار است که لازم می دانم از همه دبیران و مدیرانی که برای ما زحمت می کشند تشکر کنم .


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید ایرادات هر درس را چگونه بر طرف می کنید ؟ 

همه دروس را بررسی می کنم زیرا همه آنها مهم هستند و پس از تحلیل آزمون نکات کلی را که مربوط به جلسه آزمون است در پشت دفترچه یادداشت می کنم تا زمان بررسی مجدد دفترچه برای دوران جمع بندی به آن مشکل برنخورم.


 آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند ؟ 

بله حتی گاهی اوقات زودتر از خود من کارنامه را مشاهده و بررسی می کنند.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله . درزمان بندی و نظم داشتن و استفاده صحیح از زمان به من کمک می کند.


 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ 

کتاب های اول_ کتاب آبی _ پرتکرار_سه سطحی .


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ 

در پایه دهم استفاده من از تلفن همراه و فضای مجازی کمی کنترل نشده بود و یکی از دلایلی بود که در پایه دهم به نتیجه مورد نظرم نرسیدم اما رفته رفته این کار را با کمک خانواده کنترل کرده و حال فقط برای امور درسی از آن استفاده می کنم .


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ 

همانطور که گفتم در پایه دهم نتایج مطلوب و مورد نظرم را کسب نکردم و تصمیم گرفتم تا در آزمون های تابستان شرکت کنم و کم کاری های خود را جبران کنم که به لطف خدا و کمک پشتیبانم توانستم این کار را انجام دهم.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟

بله هر دو هفته یک بار و بعد از تحلیل آزمون زمانی را برای تفریح و استراحت با خانواده و یا دوستان در نظر می گیرم.


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید ؟ 

همه معلم ها انسان های شریف و بزرگی هستند و من خود را موظف میدانم که از همه آنها به خاطر تمام زحمت هایی که میکشند تشکر کنم.


نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود ؟ 

در چند بازه مختلف من دچار افت تراز و افت کیفیت تحصیلی شدم و همیشه از پشتیبانم در این مواقع کمک می گرفتم و ایشان نیز من را در این مسیر راهنمایی می کردند از ایشان بسیار سپاس گزارم که با صبر و حوصله پاسخگوی سوالات من بودند.


نقش نمونه سوالات امتحانی که در سایت و صفحه شخصی شما گذاشته شده است در امتحانات نوبت اول شما چقدر بود؟ 

من از متوسطه اول که با کانون آشنا شدم از نمونه سوالات استفاده می کردم زیرا باعث می شد که با نحوه سوالات امتحانات آشنا شوم.


در پایان چه تو صیه ای برای دانش آموزان کانونی و غیر کانونی دارید؟ 

همیشه در حال تلاش باشید چرا که دستاورد های شما حاصل تلاش هایتان است . در عین حال نیز صبور باشید چرا که تاریک ترین قسمت شب یک ساعت قبل از طلوع خورشید است و در آخر به ذهن برنده تان متکی باشید زیرا ذهن برنده همیشه آماده پذیرش برد است و فقط برای آن تلاش می کند..

 

Menu