گفتگو باعلیرضا محمدزاده ؛قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی

از نظر من مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان استمرار وپیوستگی و سماجت در کاری است ، با شرکت در هر آزمون نکات تستی جدیدی ، شناخت تیپ تست‌های متنوع ،

گفتگو باعلیرضا محمدزاده ؛قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی

 علیرضا محمد زاده:((موفقیت تکرار لجوجانه کار های ساده است ))

نام و نام خانوادگی :علیرضا محمدزاده 

پایه: یازدهم تجربی 

نام شهر و استان:  شوشتر،خوزستان

میانگین تراز:5661

سال های حضور در کانون : 2سال(دهم و یازدهم ) 

تعداد شرکت در آزمون:45آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی، کارشناسی

شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی،کارشناسی

 

مصاحبه‌گر : لهراسب کریمی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 کمتر کسی است که با توجه به سابقه درخشان کانون آن را نشناسد وقتی کلاس دهم بودم با آزمون های کانون آشنا شدم و ثبت نام کردم و تمایل زیادی به شرکت در آزمون پیدا کردم .

بله، دختر عمویم در آزمون های کانون شرکت داشته او اکنون تخصص قلب دارد و مشوق اصلی من در این مسیر بود و از ایشان تشکر می‌کنم .


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در سال دهم در  28 آزمون شرکت داشتم ، درسال یازدهم تا کنون در 17 آزمون شرکت داشته بله طبق شرایط در اکثر آزمون های هدیه شرکت داشتم به خصوص در آزمون های هدیه دوران طلایی نوروز .


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

مهمترین دستاورد من ایجاد نظم در روند یادگیری من بود و این نظم در کار های روزمره ام کمک کرد و از بی نظمی روزانه ام جدا شوم به حدی که در کنار برنامه ریزی دروس به استراحت و تفریح و کلاس زبان وغیره برسم.

یاد گرفتم که به وضعیت فعلی قانع نباشم و به دنبال پیشرفت باشم همچنین عشق و علاقه دانش اموزان به پیشرفت تراز سبب شد بیشتر تلاش کنم از اشتباهات خود درس بگیرم نکته برداری کنم و زمانم را مدیریت کنم و انواع تیپ سوال را بشناسم تا نسبت به آزمون گذشته افزایش تراز داشته باشم و پله پله پیشرفت کنم .


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من خودم را دانش آموز کانونی می دانم چرا که در آزمون های اصلی بدون غیبت بوده ام و در آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کنم و برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می کنم.

شرکت در آزمون سبب می شود بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و به نقاط قوت و ضعف خود پی ببریم .

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

  خسته نشدم چرا که باید برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم و چیزی واجب تر از این نیست و امید داشتن به پیشرفت و بهتر شدن فرصت خسته شدن به آدم را نمی‌دهد و خستگی معنایی پیدا نمی‌کند چرا که آزمون معیاری برای سنجش در طی بازه زمانی کوتاه مدت است. و همچنین این جمله پشتیبانم را فراموش نمی‌کنم  ((موفقیت تکرار لجوجانه کار های ساده است ))

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

درهمه ی آزمون ها حاضر بودم، آزمون به برنامه من نظم داده بود و غیبت سبب آشفتگی و به هم ریختگی من می شود.

 اگر برای آزمون آماده نبودم شرکت می‌کردم تا با نتیجه رو به رو شوم و می دانستم اگر در آزمون غیبت کنم سبب می شود از برنامه کانون جدا شوم و و جبرانش کار بسیار سختی است . اما با شرکت درآزمون ایرادات خود با تحلیل آزمون و ایستگاه های جبرانی، جبران می شود .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

از نظر من مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان استمرار وپیوستگی و سماجت در کاری است ، با شرکت در هر آزمون نکات تستی جدیدی ، شناخت تیپ تست های متنوع ،مدیریت آزمون  وبهتر نقطه ضعف هایم مشخص  می شود و آن هارا بهبود  می دهم و پیوستگی انگیزه ای برای موفقیت و برنامه ریزی دقیق تر من بودو برایم  محک زدن در هر شرایطی برای من اهمیت داشت .

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله ، در اوایل سال که فرصت بیشتری برای مطالعه دروس داشتم به طور منظم شرکت می کردم ولی در طی سال تحصیلی سعی کرده ام که شرکت کنم چون می‌توانم با شناخت خود در هفته اول برنامه ریزی بهتری در هفته دوم داشته باشم .


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله ،زیرا شبیه آزمون اصلی است و  بر مباحث تسلط بیشتری می یابم و با تحلیل آزمون سبب پیشرفت و آمادگی بیشتر برای آزمون می شود و مطالب در ذهنمان تثبیت می‌گردد و مهمترین عامل سنجیدن مطالبی که در دو هفته خوانده ایم روز قبل آزمون کمک بیشتری به ما کرده تا دوباره خوانی مطالب .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

کارنامه اصلی، که درصد و ترازم نشان می‌دهد تا دید کلی نسبت به آزمونم داشته باشم .

کارنامه اشتباهات ،  تابدانم در هر درس چه مباحثی اشتباه داشتم و آنها را رفع کنم.

نمودار عملکرد تراز ، انگیزه به من می داد تا بیشتر ادامه دهم.

  

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 

 بله، طبق توانایی هایم تا جایی که امکان داشته باشد برنامه را تقسیم و به انجام آن می پردازم ، بیشتر در هفته اول سعی بر خواندن مباحث و در هفته دوم به مرور و تست می پردازم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟  

سعی می‌کنم مطالب را در کلاس یاد بگیرم تا نیاز به دوباره خوانی نباشد و درس هر روز همان روز را می‌خوانم وبیشتر به مرور و بازیابی می پردازم. 


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ 

در همان روز آزمون اول به سراغ سؤالات غلط و نزده می روم ابتدا سعی می کنم خودم حل کنم وقتی نتوانستم به سراغ پاسخ‌نامه می روم و در دفترچه سؤال نکات سؤال را نوشته و در انتها نگاهی مروری به سؤالات درست هم دارم.  گفتگو باعلیرضا محمدزاده ؛قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی

 

 آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند ؟آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟

 خانواده چه کمکی به شما کرده اند ؟ 

بله، از کارنامه آزمون های من مطلع و آگاه هستند و از تجربیات دوران معلمی خود در اختیارم قرار می‌دهند همیشه همراه و همدم من بوده اند و همیشه راهنمایی ام کرده اند و آرامش را برایم برقرار کرده اند تا باعث پیشرفتم شود.

قضاوت درباره نتیجه آزمون را بر عهده خودم می گذارند و همیشه از عواقب کارهایم به من گفته اند و از آنها اگاه شده ام که سبب افزایش روحیه ام برای ادامه مسیر شده اند .اما اگر خودم افتی ببینم ناامید نشوم و نقطه ضعفم را بهبود دهم و همان لحظه به فکر اصلاح و تغییر آن بروم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

من در مسایل تحصیلی دوست دارم که خودم پشتیبان خودم باشم چرا که هر کسی بهتر خودش را می شناسد و سعی میکنم مشکلات برنامه ریزی و نحوه مطالعه ام را حل کنم.اما در صورت بروز مشکل از پدر یا مادرم و پشتیبانم که صمیمانه در هر لحظه ای کنارم هستند کمک می‌گیرم .

  

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

درس زیست و شیمی، اول علاقم نسبت به این دروس سبب پیشرفت و نقطه قوتم شده در هر درس در کلاس درس به دقت گوش می‌دهم تا آموزشم کامل شود درسی که تدریس شد همان روز مطالعه می‌کنم در درس زیست ابتدا کتاب درسی را به دقت می خوانم سپس به تست آموزشی و استخراج نکات می پردازم .

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.  

 من از اشتباهاتم مطلب جدید یاد می گیرم آزمون ها برای من جنبه آموزشی دارند .


به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟  

سعی می کنم تعداد اشتباهاتم کم باشد و تعداد اشتباهاتم به کمتر از ده نزدیک است.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

 به بررسی اشتباهات می پردازم تا از آن ها درس بگیرم نکته برداری کنم و علت اشتباه را بیابم. تا در آزمون بعدی این اشتباهات را نداشته باشم ،

البته بررسی سؤال های ساده هم در نظر دارم چرا که باعث افزایش تراز می شوند .


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟  

چون به درس زیست و شیمی علاقه بیشتری دارم ابتدا سراغ آنها می روم ، سعی می‌کنم علت یابی کنم و تست و مطالعه خود را بیشتر کنم .

  

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

  بله ، در یکی از مجله های آزمون سخن آقای قلمچی نظرم را جلب کرد 

((با دفتر برنامه ریزی قابلیت های نهفته خود را کشف کنید)) من با دفتر برنامه ریزی توانسته قابلیت های خودم را کشف کنم ، کمک به متعادل کردن ساعت مطالعه ام کرده و درآخر هر هفته متوجه می شوم کجا کم کاری کرده ام و سعی می‌کنم در هفته بعد جبران کنم همچنین در آن متن انگیزشی می نویسم که سبب حفظ انگیزه ام می شود و پشتبانم هر دو هفته یک‌بار آن را کامل چک کرده و اشکالاتم به کمک ایشان برطرف می‌کنم . 

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های پرتکرار  و کتاب اول : داشتن سؤالات استاندارد و حتی چالشی  از ویژگی های این کتاب ها است.

 

 شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت 

من خودم را قهرمان پیشرفت می دانم چرا که توانستم با تلاش و کوشش از تراز 4900 به تراز 6200 برسم که البته این دلیل پیشرفت خود را بخاطر پیوستگی و بدون غیبت بودن در آزمون ها می دانم .

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

پایبندی به برنامه آزمون داشتن استمرار و صبوری در مسیر قدرت تصمیم گیری به موقع،و همیشه به دنبال پیشرفت هستم و دوست دارم آزمون به آزمون پیشرفت داشته باشم.

قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟  

بله، برایم مطالعه می‌کردند و من از داستان گویی و کتاب خوانی بسیار علاقمند شدم و حتی توانستم از کلاس هفتم تا کنون مقاماتی در انشا نویسی کسب کنم .

بله ، به دلیل علاقه ام به زبان انگلیسی مطالعه کتاب های انگلیسی در حوزه های مختلف را دارم.

 

 

 

 

 

Menu