نام و نام خانوادگی:محمدامین حسین پور
مقطع و رشته: دوازدهم علوم انسانی
نام شهر و استان: بشرویه، خراسان جنوبی
میانگین تراز:6200
سالهای حضور در کانون:2سال
چند آزمون شرکت کرده است:38آزمون
شغل و تحصیلات مادر:دیپلم،خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:فوق دیپلم، مهندسی عمران وکشاورزی
مصاحبهگر : علی خاکی نژاد
برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چه بود؟
روند خواندن تستی را به تشریحی تبدیل کردم. البته در کنار این تبدیل روند تست زدن را کنار نگذاشتم وپس از اتمام بودجه هر امتحان تستهای مربوط به آن درس را میزدم.
در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟
برای مروراز کتابهای سه سطحی و برای تست آموزشی از کتابهای آبی و زرد استفاده کردم.
آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟
بله، برای امتحانات استفاده کردم.
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
ساعت مطالعهام را بیشتر کنم. تلاش خواهم کرد تاعید نوروز کتابهای درسی را به اتمام برسانم واز عید جمع بندی را شروع کنم. همچنین سعی میکنم در آزمونهای جمع بندی پلکان نیز شرکت نمایم.
روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چه بود؟
مرور کارآمد مطالب گذشته (نه صرفا تکرار آن)،تست زدن وشرکت وبررسی کردن آزمونهای جامع
در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟
چون مطالب آزمون مطالب امتحانات است تعادلسازی آن کار سختی نیست، امتحان هر درسی را که داشتم در اولویت قرار داده و از آن تست میزدم و بعد به سراغ دروس بعدی میرفتم. به همین ترتیب براساس تاریخ امتحانات میخواندم وتست میزدم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر در بعضی از آزمونها آمادگی کامل نداشتم اما با این وجودخود را ملزم آزمون دادن میدانستم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
هر آزمونی که میدادم،انگیزه بیشتر مطالعه کردن را درمن برمیافروخت و صد البته تحلیل آزمونها ویادگیری نکات ودامها ورفع اشکال ،حل کردن مشکل زمان در سرجلسه باعث میشود که همیشه حاضر باشم.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
یقینا تاثیر چشم گیر ومثبتی داشته است زیرا مطالب کتابها چندین بار خوانده میشود، با نکات ریز ودقیق مطالب آشنا میشوم،مشکلات درسیام حل میگردد که همین موارد باعث میشود برای امتحانات کلاسی و نوبت اول آمادگی بیشتری داشته باشم در امتحانات مطالب را صرفا باید مرور و با پیچ وخم کار آشنا بشوم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
نهایت سعی من براین است که طبق برنامه برنامه راهبردی عمل کنم و پیش بروم برنامه ریزیام به این شکل بودکه طبق برنامه هفتگی مدرسه دروس را مطالعه میکردم.این طوری هم درس همان روزم مرور میشد و هم برای آزمون پیشروی داشتم.معمولا در سه روز اول وچهار روز دو هفته یک درس ثابت در برنامهام داشتم.درسی مانند عربی که نیازمند تست ومرور زیادی دارد.
نقاط قوت شما کدام درسها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضیح میدهید؟
فلسفه، جامعه شناسی،روان شناسی، اقتصاد،جغرافیا وتاریخ ؛ برای فلسفه تمام سعی من بر فهمیدن مطالب بود نه حفظ آنها ودر دروسی مانند تاریخ وجغرافیا را معمولا با بست معنایی ،تصور وتصویری مطالعه میکردم .دروس جامعه شناسی و روان شناسی را اول باید فهمید وسپس به حافظه سپرد .به صورت کلی روشن روش من برای مطالعه دروس اینگونه بود. اولین مرحله فهمیدن مطالب نه صرفا حفظ،دومین مرحله :سعی کردم مطالب را به انواع روش به حافظه بسپارم .برای مثال مطالب را مخففسازی میکردم،برای آنان رمز میگذاشتم همسازی وطبقه سازی کرده و نمودار میکشیدم . بعد از خواندن هر مطلب از آن تست میزدم و مرحله آخر به نوبت بعد از 12 و 24 ساعت تست برای آن مطالب میزدم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله با این دفتر مقدار زمان لازم برای هر درس را فهمیدم و به صورت کلی برنامه ریزی با آن باعث میشود ازبرنامه راهبردی دور نشده ودر زمان مناسب تمام درسها را پوشش داد.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله اول تستهایی که میدانستم بلد بودم را بایک نگاه اجمالی میزدم. تستهایی را که بلد بودم اما به زمان نیاز داشتم را با علامتی مشخص میکردم تا بعد از اتمام مرحله قبل این تستها را حل کنم.تستهایی را بلد نبودم با علامتی مشخص میکردم تا بعدا به سراغشان بروم. از دروسی که میدانستم سرعت بیشتری درآنان دارم شروع میکرده و میکنم .
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
عربی وفنون ؛
عربی :فیلم آموزشی وتست زیاد ونکات خاص هرمطلب
فنون:تست زیاد ،نکات خاص هرمطلب
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
معمولا درهمان روز انجام میدهم .نکات سوالات را یادداشت میکنم. سوالاتی را که متوجه نمیشدم ازاستادان میپرسیدم.
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
کارنامه اشتباهات ،کارنامه 5درس. چون حیطه درسی را که باید برایشان تلاش کنم مشخص میکرد.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
بله ، در صورت افت سعی میکنند منطقی عمل کنند تا شرایط روحیهام بدتر نشود واز طرفی روحیهام را بالا ببرند تا درآزمون بعدی جبران نمایم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله ،بخش مصاحبه با رتبه های برتر( که انگیزه میشود تا بیشتر تلاش کنم.