هادی پلاور : تحلیلی بر سوالات دیفرانسیل کنکور ریاضی 92

در ابتدا باید گفت با توجه به تغییرات کتاب دیفرانسیل انتظار می رفت که داوطلبان با سوالات نسبتا ساده تری مواجه شوند اما گویا طراحان محترم ترجیح دادند که تغییرات گسترده ای در فرم وقالب سوالات به و...

هادی پلاور : تحلیلی بر سوالات دیفرانسیل کنکور ریاضی 92

در ابتدا بايد گفت با توجه به تغييرات کتاب ديفرانسيل انتظار مي رفت که داوطلبان با سوالات  نسبتا ساده تري مواجه شوند اما گويا طراحان محترم ترجيح دادند که تغييرات گسترده اي در فرم وقالب سوالات به وجود نياورند و درعوض سطح دشواري را نسبت به سالهاي گذشته بالاتر ببرند. بودجه بندي سوالات نسبت به روال سال هاي گذشته اندکي تغيير کرده است به عنوان مثال در درس رياضي 2 سوالي در مورد لگاريتم مطرح نشده است و به جاي آن سوال بسيار جالب و مفهومي در مورد نمودار تابع مثلثاتي وجود دارد. همچنين مانند کنکور 91 سوالي در مورد ترکيبات است که نشان از علاقه طراحان به اين مبحث طي سال هاي اخير دارد.

در درس حسابان همانند کنکور 91 خبري از مبحث دنباله ها نيست اما مانند سال هاي گذشته ترکيب توابع وجود دارد.دراين درس مي توان مجموعه سوالات روتين (105-106-112) ، سوالات مفهومي و نسبتا دشوار (108-110) وسوالات محاسباتي و مشکل تري (107-109-111)را مشاهده کرد که مجموعه اي نسبتا دشوار را نسبت به کنکور 91 تشکيل مي دهند. در مورد درس ديفرانسيل شايد مقايسه سوالات امسال با سال هاي قبل مقايسه مناسبي نباشد اما نکته قابل تامل نبود سوال از فصل صفر و فصل دنباله ها و همچنين طرح سوال خارج از مفاهيم کتاب است(سوال 113 )

توجه شود که در کتاب هاي نظام قديم چنين مفاهيمي وجود داشت.

با نگاه کلي به سوالات ديفرانسيل در مي يابيم که شباهت ها و جهت گيري سوالات همانند  سال هاي گذشته است. از جمله مي توان تشابه سوالات مبحث انتگرال ، هشت سوال از مشتق مانند سال هاي گذشته و هم چنين طرح سوالي از حد که راه حل ساده آن استفاده از هوپيتال است (توجه شود که مبحث هوپيتال از کتاب حذف شده است).دراين درس ترکيب سوالات مفهومي و ساده و دشوار خودنمايي مي کند. سوالات به نسبت ساده (115-117-118-120) در کنار سوالات مفهومي و به نسبت مشکل (116-119-121) ترکيب مشابه سال هاي گذشته در درس ديفرانسيل به وجود آورده است.

بودجه بندي کنکور 92 به تفکيک مبحث

تعداد سوال

نام مبحث

1

ترکيبات

2

معادلات درجه 2

1

حل نامعادله

4

تابع

4

مثلثات

3

حد و پيوستگي

8

مشتق

2

انتگرال

 

 هادي پلاور

Menu