گفت وگو با علی ساجدی راد؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

پشتیبان تحصیلی من در منزل پدرم بود و من با تشویق و راهنمایی‌های او و در بعضی مواقع کمک گرفتن به عنوان معلم دوم توانستم نتیجه خوبی بگیرم.

گفت وگو با علی ساجدی راد؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی:علی ساجدی راد

 مقطع و رشته: پایه هفتم 

نام شهرواستان:آذربایجان غربی ، شهرخوی 

میانگین تراز:5770

 از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟  از سال۱۴۰۰  ،۴۲آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: طراحی و گرافیک،دیپلم 


مصاحبه‌گر: رضا نباتی



 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

 من از طریق پدرم با کانون قلم چی آشنا شدم، ایشان هم با راهنمایی و مشورت گرفتن و توصیه های برادرانه مدیریت محترم کانون قلم چی خوی جناب آقای دکتر خضرلو در جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با آن محیط(کانون فرهنگی و آموزش قلم چی) آشنا شده بودند.



 پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ 

 پشتیبان تحصیلی من در منزل پدرم بود و من با تشویق و راهنمایی های او و در بعضی مواقع کمک گرفتن به عنوان معلم دوم توانستم نتیجه خوبی بگیرم. 



مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید؟ 

بله. با مطالعه دروس مدرسه و کمی خارج از کلاس با توجه به اینکه سوالات قلم چی در محدوده دروس مدرسه و بالاتر از آن جهت سوق دادن به کمک در قبولی آزمون تیزهوشان بود برنامه ریزی می‌کردم.




 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ 

 شنبه. فردای آزمون تحلیل آزمون را انجام می‌دادم.



  روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

سوال‌هایی که اشتباه زده بودم یا کلاً پاسخ نداده بودم بر روی یک برگ یادداشت می‌کردم دوباره سوال‌ها را حل می‌کردم و اگر پاسخ سوال را متوجه نشده بودم به پاسخنامه نگاه می‌کردم.

 


 اگر به بودجه‌بندی برنامه آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

 سرانه ساعات مطالعه‌ام را به گونه‌ای تنظیم می‌کردم تا بتوانم در کمترین زمان و اختصاص مطالعه بیشتر خودم را با برنامه بودجه‌بندی هماهنگ کنم.



 از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

از سوالات تیزهوشان آزمون‌های قلم چی و کلاس‌های فوق برنامه دبیر دلسوزمان آقای{ بهزاد محسنی} و سری سوالات اسمارتیز و سوالات تیزهوشان منابع اینترنتی استفاده می‌کردم.



 برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده می‌کردید؟ 

برای صدا تحلیلی نیز از سری آزمون‌های قلم چی استفاده می‌کردم و اسمارتیز نیز در این زمینه کمک یار من بود. 



 دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ 

بله. دفتر برنامه‌ریزی به من کمک می‌کرد که درسم را به موقع و سر ساعت طبق برنامه انجام دهم و از برنامه عقب نمانم.

 


برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟

برای پیشرفت در دروس روزانه برای هر درسی برنامه مخصوص داشتم تا درس‌هایی که نیاز به مطالعه بیشتر دارم در اولویت قرار بگیرد.



 پدر و مادر در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک می‌کردند؟ 

راهنمایی و تشویق‌های مکرر انگیزشی و فراهم نمودن و ایجاد محیطی آرام برای مطالعه دروس زمانبندی برنامه های خارج از درس ، مثل بازی ها و سرگرمی ها.



بعد از عید چه برنامه ای برای آمادگی آزمون تیزهوشان داشتید؟

 ساعات مطالعه و درس خواندن را نسبت به قبل کمی بالا بردم.



وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟

می‌دانستم جهت رسیدن به اهداف بلندی که در پیش رو دارم باید پشتکار داشته باشم و افق‌هایی که در نظر داشتم قابل دسترس نیست مگر با مطالعه و درس خواندن و رسیدن به این اهداف انگیزه مضاعف به من می‌داد.



 جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه بود؟

با کمک عوامل و مراقب‌های امتحان و ایجاد محیطی مهربانانه و دور از استرس و با صحبت‌های آنان توانستم کمی بر استرس امتحان فائق آیم وبا تسلط بیشتر ولی همچنان با استرس آزمون به سوالات پاسخ دهم.

Menu