در جلسه روز جمعه دهفت مهر دانش آموزان گروه متوسطهدوم ، دانش آموزان در مورد ابتکار و خلاقیتهای خود در مورد تکمیل دفتر برنامهریزی،نکاتی را عنوان کردند، که در اینجا آورده شده است:
ایدهها موارد زیر هستند:
درج تعداد تست، علت سوالات غلط و نزده و چند از ده، مطالعه آزاد و فوق برنامه، رنگ به عملکرد و حس خود دانش آموز، هدف گذاری و الویتها، روش مطالعه و عنوان مبحث، جملات انگیزشی و درج منابع تستی
درج تعداد تست در دفتربرنامهریزی:
زهرا یزدانی چم حیدری یازدهم تجربی نجفآباد:
من تعداد تست ها و صحیح و غلط و نزده را هم در دفتر برنامهریزی اضافه کردم
حامد آقائی دهم تجربی ملکان:
من تعداد تست هایم را هم در خانههای دفتر برنامهریزی می نویسم.
زهرا منصوری یازدهم تجربی:
من تعداد تستها را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
محمد مهدی ناصری دهم تجربی:
به نوشتن تعداد تست در دفتر برنامهریزی میپردازم.
ریحانه طواف دهم تجربی تهران:
تعداد تستها را هم در دفتر برنامه ریزی اضافه کردم.
ریحانه مصطفائی یازدهم تجربی تهرانسر:
من تعداد تستهایی را که میزنم را هم در دفتر مینویسم.
نیکو دیناری گله دار یازدهم تجربی:
تعداد تستها را در دفتر برنامهریزی اضافه کردم.
حسین ارشدسفیدان دهم ریاضی تبریز:
تعداد تستهای زده شده را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
ملیکا نیری یازدهم علوم انسانی قم:
من هم تعداد تستها را در دفتر برنامهریزی مینویسم
سیده فاطمه موسوی پویا یازدهم علوم انسانی:
تعداد تست را مینویسم یعنی یک ساعت درس را که میخوانم مقابل همان بخش و همان درس، هم مینوسم که چند تست زدم.
نسا احمدی یازدهم علوم انسانی:
من در دفتر برنامه ریزی تعداد تست را هم مینویسم و این موضوع برای برنامهریزی بعدی من خیلی مفید است .
نگین محمدی دهم ریاضی تهران:
کنار ستونهای اهداف روزانه ستون تستهایی که در روز زدم و ساعت تست زنی روزانهام را هم اضافه کردم.
زینب باوی دهم علوم انسانی :
من در دفتر برنامه ریزی تعداد تستهایم را میخواهم بنویسم و همچنین نقاط قوت وضعف خودم رت هم مینویسم .
محدثه پیغان یازدهم تجربی شهرکرد:
تعداد تست را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
زهرا محمدخانی پردنجانی دهم تجربی:
من تعداد درست و غلط تستها را هم در دفتر برنامهریزی می نویسم.
نیایش میری یازدهم ریاضی قصرفیروزه:
تعداد تستها و آزمونها را هم در دفتر برنامهریزی اضافه کردم.
طاها سپاس حکم آبادی دهم تجربی تبریز:
ساعت های مطالعه برای مدرسه ، آزمون کانون و مدت زمان تست زنی را جداگانه برای هر درس در دفتر برنامهریزی مینویسیم.
یاسمن سیاهپوش یازدهم تجربی شهرری:
تعداد تست ها را به تفکیک درست و غلط را در دفتر برنامهریزی می نویسم .
زینب باوی دهم علوم انسانی:
بله من میخواهم در دفتر خودم تعداد تستها را هم در دفتر برنامهریزی بنویسم.
نیوشا زمانی یازدهم تجربی:
من هر مربع را به دو قسمت تقسیم میکنم و ساعت مطالعه و تعداد تست را در آن مینویسم.
سروش نعمت اللهی یازدهم تجربی یزد:
زمان تست و روخوانی را جداگانه در دفتر برنامهریزی مینویسم.
علت سوالات غلط و نزده به همراه چند از ده
صدرا فروردین قدیم دهم تجربی:
من تعداد غلطها و چند از ۱۰ آزمون را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
امین افشاری دهم ریاضی تهران :
جواب سوالاتی را که غلط زدم از پاسخبرگ بررسی کرده و در دفتر برنامهریزی مینویسم.
محمدرضا سلیمانی یازدهم تجربی:
دلیل تستهای نزده را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
ثمین راعی دهم تجربی:
درصد تستها و کیفیت مطالعه و وقت تلف شده را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم
پریسا سادات احمدپورمقدم یازدهم تجربی سبزوار:
درصد تستها را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
رسول والایی پاک دهم تجربی :
درصد یادگیری را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
راضیه ایکدری دهم علوم انسانی:
من در صفحه آخر، چند از 10 هر آزمون را مینویسم و با ساعت مطالعه نسبت میدهم.
فاطمه صفی یازدهم علوم انسانی:
در انتهای صفحه اول را یک جدول برای چند از ده اضافه کردم.
درج زمان مطالعه آزاد و فوق برنامه
حسین ارشدسفیدان دهم ریاضی تبریز:
ابتکار : زمانیهای که برای کلاس دیگه و تفریحی و سرگرمی و غیره صرف میشود را هم مینویسم.
محمدیاسین احمدی نژاد دهم تجربی کرمان:
تنها ابتکار من این بود که یک قسمت برای بازیهای هم به آن اضافه کردم.
نازنین زهرا سروش یازدهم تجربی کرمانشاه:
زمان استفاده از گوشی وتلویزیون را هم دفتر برنامهریزی مینویسم.
مائده ایرانی یازدهم تجربی :
من تعداد تست و مطالعه آزاد را هم به دفتر برنامهریزی اضافه کردم.
پریسا سادات احمدپورمقدم یازدهم تجربی سبزوار:
مدت زمان استفاده از گوشی را در آن مینویسم.
فاطمه رستمی دهم تجربی سنندج:
اگه دی وی دی ببینم یا جزوه و کتاب بخوانم ، آن را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم ، درصد و سهم این بخش ها را هم اضافه میکنم.
آیدا غلامی دهم تجربی :
من ساعت فیلم های آموزشی که نگاه میکنم و تعداد تستها و صفحات آن را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
درج رنگ به عملکرد هفته و حس خود دانش آموز
نازنین زهرا سروش یازدهم تجربی کرمانشاه:
حس هر روز و مقدار تلاشی را که کردم را هم در دفتر برنامهریزی اضافه کردم.
نازنین فاطمه دریجانی دهم تجربی بم:
رضایت خودم از خودم را هم در هر روز در دفتر برنامهریزی مینویسم.
ایلیا کریمی یازدهم تجربی کامیاران:
برنامه برای دو هفتهی آزمون را و به همراه امتیاز به عملکردم را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
سارینا رحیمی خواجه ایم دهم تجربی تهران:
زمان مطالعه مفید وقتی که حواسم پرت میشود را از زمان مطالعهام به مقدار یک دقیقه کم میکنم.
امیر حسین بازی دیلمی یازدهم تجربی کرج:
علت تنبلیام را کنار هر روز هفته و کنار هر درس مینویسم.
درج هدف گذاری و الویتها
فاطمه زهرا قلعه نوی دهم تجربی:
سه تا اولویت فردا را به صورت جداگانه در دفتر برنامهریزی مینویسم که اول آنها را انجام دهم،. به عبارتی دیگر همون قورباغهات را قورت بده
سجاد نصیری یازدهم تجربی تربت حیدریه:
من قسمت پیشرفت نسبت به قبل را به دفتر اضافه کردم و هر پیشرفتی که کردم را اضافه میکنم.
ستایش اگبری یازدهم تجربی:
من یک بخش برای اهداف هفتگی را هم به دفتر برنامهریزی اضافه کردم.
آرین سلطانی پورلزرجانی دهم تجربی رشت:
اواخر هفته برنامه هفته بعد را پیش بینی میکنم و معمولا میتوانم آن را انجام دهم.
درج روش مطالعه و مبحث مطالعه شده
فاطمه زهرا جاوید یازدهم تجربی:
من روش مطالعهام را ھم مینویسم مثلا در درس زیست از بازیابی استفادہ کردم و این که فعالیتهای دیگری را اگر که داشتم را ھم مینویسم.
عطیه رمضان زاده رشوانلو یازدهم تجربی:
به طور جزئی مبحث درس خوانده شده را هم در کنار ساعت مطالعه درس مینوشتم.
ایلیا کریمی یازدهم تجربی کامیاران:
پیش بینی برای عملکردم را قبل از هر روز در دفتر برنامهریزی مینویسم.
درج جملات انگیزشی
علیرضا محمد زاده یازدهم تجربی شوشتر:
من جملات انگیزشی ، ساعت بیداریم ،تعداد لیوان آب مصرفی در طول روز و کار های مثبتم را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم .
فاطمه صفی یازدهم علوم انسانی:
من بالای هر صفحه جملات انگیزشی که دوس دارم را مینویسم.
امیرحسین ارجمند یازدهم تجربی:
من در دفتر برنامهریزی هم تستهای صحیح و غلط و ساعت مطالعه و حرفهای انگیزشیام را نوشتم.
درج منابع تستی
پارمیس فرهادی یازدهم تجربی تهران:
نوع و سطح تستها و منابع تستی را هم در دفتر برنامهریزی مینویسم.
مهرنوش روستا یازدهم تجربی فیروزآباد:
من تعداد تستها اسم منبعی که از آن تست زدم، نمرات امتحان تشریحی و ارزشیابیهای کلاسی و میزان مشارکت در کلاس را هم یادداشت میکنم.