انتخاب رشته هنر 1402 بر اساس رتبه‌ی کنکور

در این دفترچه همه‌ی رشته‌ها به ترتیب رتبه‌ی کشوری نوشته شده اند. البته منظور این است:

انتخاب رشته هنر  1402 بر اساس رتبه‌ی کنکور

دفترچه انتخاب رشته هنر 


 به ترتیب رتبه ی کشوری .

در این دفترچه همه ی رشته ها به ترتیب رتبه ی کشوری نوشته شده اند. البته منظور این است:    همه ی رشته هایی که دانش آموزان کانونی  آن ها را انتخاب کرده بودند ودر آن ها  قبول شده اند درج شده است . توجه کنید که این رشته ها  به ترتیب آخرین رتبه ی کشوری کانونی ها مرتب شده است . بنابراین در کارنامه ی خودتان رتبه ی کشوری را ببینید و براساس رتبه ی کشوری جایگاه خود را در این دفترچه پیدا کنید . 


مراحل انتخاب رشته                                                                                          

 پس از آن که جایگاه خود را پیدا کردید از بین تمام رشته ها ( قبل و بعد از رتبه ی خود) این کارها را به ترتیب انجام دهید  

قدم اول برای انتخاب رشته : ابتدا حذف کنید . شهرهایی را که نمی خواهید به آن جا بروید حذف کنید . سپس رشته هایی که به آن ها علاقه ندارید حذف کنید . به این ترتیب انتخاب های شما محدودترمی شود  و تصمیم گیری برایتان ساده تر می شود . 

قدم دوم : برای انتخاب رشته ها به دو معیارمهم  توجه کنید : علاقه ی شخصی و امکان شغل یابی . نظر خانواده ، دوستان و مشاوران را حتما بشنوید ، گفت وگو کنید و در پایان خودتان تصمیم بگیرید .

 رشته ها را در سه بازه انتخاب کنید : خوش بینانه ، واقع بینانه ، کف قابل قبول .حدود 50 رشته ی خوش بینانه ( بهتر از رتبه ی خودتان )، 50 رشته ی واقع بینانه ( در حد رتبه ی خودتان )،  50 رشته در حد کف قابل قبول  ( یعنی رشته هایی که ترجیح می دهید امسال قبول شوید و یک سال دیگر پشت کنکور نمانید.  )

قدم چهارم : رشته ها را مرتب کنید . برای  مرتب کردن رشته ها وقت بیشتری بگذارید . رشته ها را طوری مرتب کنید که اگر قبول شدید افسوس نخورید که چرا رشته ها بعدی را در ابتدا ننوشته بودید . هر رشته محلی را که بیشتر ترجیح می دهید زودتر بنویسید. توجه کنید برای مرتب کردن رشته ها خودتان وقت بگذارید و چندین  بار ترتیب رشته ها را بررسی کنید .


Menu