گزیده نکات گرافیک : طراحی آرم

آرم

گزیده نکات گرافیک : طراحی آرم

آرم

يکي از ظريف‌ترين کارها در هنر گرافيک، طراحي آرم (نشانه) مي‌باشد. همان‌گونه که هر شخص را از روي نام و شهرت وي مي‌شناسند، آرم نيز براي هر مؤسسه، علامت شناسايي آن مي‌باشد؛ لذا همان‌‌طور که نام نيکو براي يک شخص بسيار مهم است، يک آرم خوب که از روي اصول صحيحي طراحي شده باشد نيز براي يک مؤسسه بسيار اهميت دارد، زيرا علامت و نشانه‌اي است که يادآور مؤسسه و نوع فعاليت آن در ذهن مردم مي‌باشد.

 

نشانه يا آرم بايد متناسب با شخصيت صاحب خود باشد و نوع خدمات آن را به صورت کلي بيان کند. مي‌دانيم در هنر گرافيک، يکي از جنبه‌هاي مهم، ايجاد ارتباط صحيح با مخاطب است و تمامي عوامل گرافيکي بايد براي مخاطب قابل فهم باشند. نشانه يا ‌آرم نيز از اين قاعده مستثني نيست و بايد به گونه‌اي طراحي شود که مفهوم خود را به راحتي به مخاطبين منتقل نمايد و خصوصيات سادگي و خوانا بودن را نيز دارا باشد.

 

در طراحي آرم بايد توجه داشت که رنگ آن درست و به‌جا انتخاب شود و از تعدد رنگ در‌ آن پرهيز شود؛ البته اين مسأله جنبه‌ي اقتصادي دارد و اگر يک آرم در انجام امور چاپي داراي تعدد رنگ باشد، پرداخت هزينه‌ي چاپ تصاوير با توجه به تعدد رنگ آن‌ها بيش‌تر مي‌شود. پس حتي‌المقدور يک نشانه بهتر است تک‌رنگ باشد.

در طراحي آرم، مي‌توان از سمبل‌هاي مختلفي که متناسب با مفهوم مؤسسه باشند استفاده کرد تا نوع فعاليت آن سازمان يا مؤسسه نيز در خاطرها بماند.

براي مطالعه‌ي بيش‌تر فايل pdf را دانلود نماييد.

 

فایل های ضمیمه

Menu