بی دقتی در آزمون‌ها

چگونه میتوانیم بی دقتی‌های خود را در آزمون‌های آزمایشی به حداقل برسانیم؟

بی دقتی در آزمون‌ها

ليست بي دقتي هاي خود و علت آن را يادداشت كنيد و شب هاي پيش از آزمون مرور كنيد. 

براي مثال اگر در محاسبات بي دقتي داشته ايد با نوشتن تمامي راه حل ها و دقت به جزيئات اين مشكل را حل كنيد يا اگر مشكل شما بي دقتي در خواندن سوال است از اين پس سعي كنيد دور داده ها و افعال سوال خط بكشيد.

تمامي موارد را شب پيش از آزمون مرور كرده و در حداقل ١٠ آزمون نكات بي دقتي خود را مرور كنيد تا ذهن شما نسبت به بي دقتي مورد نظر حساس شده و ميزان بي دقتي هاي شما کمتر شود.

هر درس را در زمان پیشنهادی خود پاسخ دهید.

زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای آن درس در دفترچه‌ی ‌سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.

روی ‌سؤالات مکث بیش از حد نکنید و ‌سؤالات وقت‌گیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.

گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.

یکی از علت‌های بی‌دقتی در جلسه‌ی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچه‌ی سؤال است؛ یعنی خیلی بی‌نظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام می‌دهید. جواب یک سؤال در جواب دیگر می‌رود و گاهی آن‌قدر شلوغ می‌شود که راه‌حل خود را گم می‌کنید و ناچارید دوباره آن ‌را بنویسید. یادتان باشد در جلسه‌ی کنکور نمی‌توانید با خود چرک‌نویس ببرید. پس در خانه چرک‌نویس‌های خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آن‌جا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کنید تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پر کردن گزینه‌ها را دارند، توصیه می‌شود موقع تست‌زنی در خانه از پاسخ‌برگ استفاده کنند و دقت در پر کردن آن‌ را تمرین کنند.

Menu