معرفی رشته دبیری زیست‌شناسی از نگاه بهاره اسفندیاری

معرفی رشته دبیری زیست‌شناسی از نگاه بهاره اسفندیاری معرفی رشته دبیری زیست‌شناسی توسط بهاره اسفندیاری دانشجوی دبیری زیست شناسی فرهنگیان تهران

معرفی رشته دبیری زیست‌شناسی از نگاه بهاره اسفندیاری

معرفی رشته دبیری زیست‌شناسی توسط بهاره اسفندیاری دانشجوی دبیری زیست شناسی فرهنگیان تهران 



رشته‌های دبیری زیست ‍‍‍،‌ دبیری شیمی، آموزش علوم تجربی،‌ آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی از شاخه رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان رشته تجربی است. دبیر زیست‌شناسی به مدارس معرفی شده و در مقطع دبیرستان به تدریس می‌پردازد. دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌های دولتی و نیمه متمرکز محسوب می‌شود.


نیمه متمرکز یعنی چی؟ 

یعنی داوطلب علاوه بر کسب تراز کافی در کنکور باید مراحل مصاحبه و معاینه پزشکی را نیز شرکت کند. 

فرهنگیان مصاحبه گزینش ۲ مرحله ای دارد (روانشناسی و عقیدتی) پس از طی این مراحل در صورت کسب امتیاز قبولی و پذیرش نهایی به صورت دانشجو معلم به استخدام آزمایشی اداره آموزش و پرورش منطقه قبولی کد رشته درمی‌آید و دانشجو معلم متعهد می‌شود که به مدت ۲ برابر مدت تحصیل در اداره آموزش و پرورش مربوطه  تحصیل کند که مزایایی همچون دریافت حقوق ماهانه بیمه و تضمین شغلی در دوران دانشجویی دارد. این دانشگاه به صورت بومی گزینی دانشجو پذیرش می‌کند . محیط تک جنسیتی و تقریبا مذهبی دارد.


معلم چه ویژگی شخصیتی باید داشته باشد؟ 

به طور کلی معلمی شغلی است که به صبر و حوصله زیادی احتیاج دارد و علاوه بر دلسوزی برای یادگیری دانش آموز باید متد های روز آموزشی برای تدریس مسلط باشد و در کار آموزش خلاقیت و نوآوری داشته باشد  تا دانش آموزان خلاقی نیز تربیت کند.

 

آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد با توجه به تعهد خدمت وجود دارد؟ 

بله  داوطلب می‌تواند بلافاصله پس از کسب مدرک کارشناسی در مقطع ارشد در دانشگاه‌های مختلف بجز فرهنگیان تحصیل کند و اگر گرایش مقطع ارشد مورد تایید اداره آموزش و پرورش باشد موجب افزایش حقوق هم می‌شود. اما برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان احتیاج به حداقل ۳ سال سابقه تدریس می‌باشد.


Menu