معرفی رشته هوشبری از نگاه امیرحسین دانایی‌فرد

معرفی رشته هوشبری از نگاه امیرحسین دانایی‌فرد معرفی رشته هوشبری توسط امیرحسین دانایی‌فرد دانشجوی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تهران

معرفی رشته هوشبری از نگاه امیرحسین دانایی‌فرد

معرفی رشته هوشبری توسط امیرحسین دانایی‌فرد دانشجوی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تهران



رشته هوشبری از رشته های پیراپزشکی هست و چیزی که تقریبا عامه مردم ازش میدونن این هست که کارش توی اتاق عمل با تجهیزات بیهوشی هست و باید فقط مانیتور رو چک کنی و کار نسبتا آسونیه. اما چند تا نکته وجود داره که باید بگم :

1) درسته که ما توی اتاق عمل و زیر نظر متخصص بیهوشی مانیتورها رو چک می‌کنیم و کنترل و پایش علائم حیاتی و مواردی مثل اکسیژن خون بیمار روانجام می‌دیم ، ولی مواردی که پایش می‌کنیم خیلی خیلی مهم و حیاتی هستند و باید در طول عمل کاملا نسبت به تغییرات اونها حساس باشیم و اقدامات لازم رو انجام بدیم چون که بیمار بیهوش هست و اعمال بدنش دست ماست و کاملا با جون بیمار سروکار داریم.


2) علاوه بر چک کردن مانیتور ما با داروها هم سروکار داریم و زیر نظر متخصص بیهوشی، در ابتدا و حین عمل تزریق داروهای لازم رو انجام می‌دیم و موارد دیگه.


3) در رابطه با بازار کار این رشته هم ما می‌تونیم توی بیمارستان های دولتی و خصوصی استخدام بشیم و توی کلینیک و درمانگاه و مطب پزشک هایی مثل جراح زیبایی و... کار بکنیم. امیدوارم این اطلاعات که سوال خیلی از داوطلبای کنکور هست به دردتون بخوره.


Menu