معرفی رشته پزشکی از نگاه الیکا شیربیشه

معرفی رشته پزشکی از نگاه الیکا شیربیشه معرفی رشته پزشکی توسط الیکا شیربیشه دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران- پشتیبان گروه کنکور- تهران شمال

معرفی رشته پزشکی از نگاه الیکا شیربیشه

معرفی رشته پزشکی توسط الیکا شیربیشه دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران- پشتیبان گروه کنکور- تهران شمال


نام مدیر: خانم پردیس زمانی‌فرد


سلام حال که زمان انتخاب رشته نزدیک است می‌خوام با کسانی صحبت کنم که رشته پزشکی را در اولویت انتحاب خود می‌گذارند.

1. طول دوره پزشکی عمومی: 7 سال که در دوران دانشجویی در بیمارستان شیفت‌ها وکشیک‌های شبانه نیز داریم. 

2 سال طرح عمومی

3 الی 5 سال دوره تخصص

2 سال طرح تخصص

 

2. علت انتخاب خودم از پزشکی داشتن گرایش‌های مختلف و فراوان در این رشته می‌باشد که ما در دوران عمومی در 3-4 سال پایانی با گذراندن بخش‌های مختلف در بیمارستان از قبیل جراحی و پوست و... متوجه می‌شیم برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص به کدامیک علاقه مند هستیم.

 

3. حال سوالی که پیش می‌آید چه کسی مناسب این رشته می‌باشد؟

کسی که در عین مطالعه زیاد در سال‌های متععد و به روز بودن از لحاظ علمی به دلیل پیشرفت روز افزون علم پزشکی بتواند ارتباط خوبی با بیماران برقرار کنه که این خود به اندازه داشتن سواد کافی مهمه.

 

4. در ارتباط با رشته‌های پرطرفدار تجربی از قبیل پزشکی دندان و دارو و پیراپزشکی از قبیل پرستاری اتاق عمل هوشبری و علوم آزمایشگاهی نکته لازم به ذکر اولویت رشته بر دانشگاه می باشد یعنی رشته باید برایتان مهم‌تر باشد.

 

5. در ارتباط با دانشگاه‌های شهریه پرداز از قبیل پردیس‌ها و دانشگاه آزاد خصوصا در رشته‌های پزشکی دندان و دارو این را در نظر بگیرید هزینه  سراسری 5/1 برابر دانشگاه آزاد است و این را می‌توانید با توجه به نکته قبلی من در انتخاب خود در نظر بگیرید.

 

6. حالا بحث شیرین درآمد: کسی که برای درآمد بالا خصوصا در کشور خودمون به رشته پزشکی می‌آید این را بداند با توجه به آمار و ارقام به طور کلی برای کسب درآمد بالا نباید فقط به گذراندن دوران عمومی اکتفا کنید و تخصص را نیز باید بگذرانید.

7. در ارتباط با مهاجرت بعد از گذراندن عمومی می‌توانید اقدام کنید و کشورهای زیادی وجود دارند که با تحقیق و بررسی می‌توانید انتخاب کنید.

 

و در آخر درسته که رشته خیلی مهمه و در آینده شغلی شما خیلی تاثیرگذاره اما این رو بدانید که شما در رشته‌هایی که از دید جامعه و عیار علمی کلی معمولی هستند اگر بهترین باشید می‌توانید به درجه‌های عالی برسید پس آنچه ک مهمه اینه که کسی می‌تونه بهترین باشه که جدا از تلاش خود با آگاهی کامل و علاقه زیاد آن رشته را انتخاب کنه امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشید موفق و پیروز باشید.  

 

Menu