معرفی رشته پزشکی از نگاه امیرحسین زینالی پشتیبان تهران

معرفی رشته پزشکی از نگاه امیرحسین زینالی پشتیبان تهران کانون فرهنگی آموزش قلم چی

معرفی رشته پزشکی از نگاه امیرحسین زینالی پشتیبان تهران

معرفی رشته پزشکی  امیرحسین زینالی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه بقیه الله ( رتبه 1266 منطقه 1 کنکور 98 ) پشتیبان گروه کنکور – تهران جنوب 

نام مدیر : حمیدرضا اکبریان

 

رشته پزشکی، رشته ای در مقطع دکتری حرفه ای پیوسته ( یعنی بعد فارق التحصیل شدن مدرک دکتری بهتون میدن نه لیسانس !!! ) و طول مدت تحصیل 7 سال یا به عبارتی 13 ترم کامل میباشد .

این 7 سال به 4 مقطع تقسیم بندی میشود : 

الف) علوم پایه : شامل 4 الی 5 ترم ( بسته به دانشگاه ) است که در این ترم ها علاوه بر آشنایی کلی با دروس پزشکی به گذراندن دروس پایه مثل آناتومی و فیزیولوژی میپردازید. در انتهای این مقطع ، آزمون جامعی از دروس این 4 ترم به نام آزمون جامع علوم پایه برگزار میشود که ادامه تحصیل شما منوط به پاس شدن در این آزمون میباشد.

ب) فیزیوپاتولوژی : شامل 2 ترم است که محتوای این ترم ها شامل کورس های مختلف و آشنایی با بیماری ها و داروها و درمان های آنهاست .

ج) استاژری : شامل 4 ترم که بیشتر واحدهای این ترم ها به صورت حضور در بیمارستان و بالین بیمار است.

د) انترنی : شامل 18 ماه کشیک و حضور در بیمارستان است .

بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی ، شما موظف به اعزام به یک طرح ( معمولا ) 2 ساله به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی به مردم آن منطقه با حقوق مناسب از طرف وزارت بهداشت خواهید بود.

برای ادامه تحصیل دررشته پزشکی تا مقاطع تخصص و بعد تر باید ابتدا در آزمونی تحت عنوان آزمون دستیاری که محتوای آن دروس مقطع فیزیوپاتولوژی تا انترنی است شرکت کنید و پس از انتخاب رشته و مشخص شدن نتایج امکان ادامه تحصیل را خواهید داشت. 

به طور کلی موفقیت در این رشته به علایق و روحیات شما بستگی دارد . اگر با محیط بیمارستان مشکلی ندارید و خدمت به مردم را دوست دارید و میتوانید مطالعه مداوم با فشار کم را ادامه دهید ؛ شما کاملا مناسب پزشک شدن در آینده هستید

Menu