گزیده نکات تستی گرامر به همراه واژگان10 سال کنکور - قسمت 1

دوران جمع بندی

گزیده نکات تستی گرامر به همراه واژگان10 سال کنکور - قسمت 1

دوران جمع بندي

اهميت دوران جمع بندي وروش برنامه ريزي دراين دوران بسيار مهم است. با استفاده ي صحيح از دوران جمع بندي درهر جايگاهي که باشيد، رشد خواهيد کرد.

دوران جمع بندي براي دانش آموزان بعد ازامتحانات پايان سال و براي فارغ التحصيلان بعد از برگزاري آزمون 27 ارديبهشت شروع شده است.

در دوران جمع بندي دانش آموزان اين استرس و نگراني  را دارند که يک سري مطالب را نخواهنده اند و يک سري مطالب را خوانده اند و فکر مي کنند که فراموش کرده‌اند توصيه‌ي ما اين است که مطالبي را که قبلاً خوانده ايم و در ذهنمان مانده را تثبيت کنيم و به فکر رفتن به سراغ  مطالب جديد نباشيم بنابراين دوران جمع بندي ، زمان تثبيت يافته‌هاست نه يادگيري.

در دوران جمع بندي از کتا‌ب‌هاي زرد عمومي و اختصاصي که مجمو‌عه‌ي سوالات کنکور است استفاده کنيد و روش سه روز يکبار را اجرا کنيد به اين ترتيب دانش‌آموزان هر سه روز يکبار از روي کتا‌ب‌هاي زرد کانون (عمومي و اختصاصي) يک کنکور را امتحان دهند حتماً از تکنيک ضربدر و منفي و تکنيک زمان هاي نقصاني استفاده کنيد. حتماً در فضايي مثل مدرسه و شبيه سازي شده کنکور آزمون را برگزار کنيد  دانش‌آموزان رشته‌ي منحصراً زبان حتماً در بعد از ظهر ساعت 15 آزمون را برگزار کنند تا فضاي کنکور تداعي شود و باعث شود دلهره‌ اي که از کنکور ممکن است داشته باشيد از بين برود. توصيه‌ي ما اين است که ترتيب پاسخ گويي به سوالات طبق دفترچه رعايت شود بخاطر اين که وقتي بچه ها جابه جا جواب دهند امکان اشتباه جواب دادن به تست ها خيلي زياد است. در اين دوران و با انجام اين روش متوجه مي‌شويد که خيلي از مطالبي را که فکر مي‌کرديد فراموش کرده‌ايد حالا مي‌توانيد باز‌يافت کنيد.

توصيه ما اين است از زدن تست هاي تأليفي خود داري کنيد و به تست هاي مجموعه اي کتاب زرد که همان تست‌هاي کنکورهاي سراسري است پاسخ دهيد.

دانش آموزاني که در طول سال  خلاصه نويسي کرده اند  در دوران جمع بندي بهتر نتيجه مي گيرند مي توانند از بهترين جزوه که همان جزوه دست نويس خودتان است در دوران جمع بندي استفاده کنيد و نتيجه‌ي اين کار را در دوران جمع بندي کاملاً حس خواهيد کرد .

علاوه بر کتاب زرد مي‌توانيد از فلش کارت براي تمام دروس عمومي که مرور سريع مطالب را ميسر مي‌سازد استفاده کنيد.

براي  مشاهده‌ي مطلب ( گزيده نکات تستي گرامر به همراه واژگان10 سال کنکور سراسري)  بر روي فايل ضميمه کليک کنيد


 

فایل های ضمیمه

Menu