مرتضی منشاری: تحلیل فارسی کنکور منحصرا زبان 1400

این مطلب تحلیل درس فارسی در رشته منحصرا زبان است.نویسنده این تحلیل از اقای مرتض منشاری است.

مرتضی منشاری: تحلیل فارسی کنکور منحصرا زبان 1400

مرتضی منشاری تحلیل فارسی کنکور زبان ۱۴۰۰

لغت :

تیپ سوال ۱ در کنکورهای گذشته کم کاربرد بوده است اما تیپ سوال های ۲ و ۳ از تیپ های پر کاربرد کنکور در سال های گذشته است و تقریبا هم سطح کنکور ۹۹ بود.

املا 

در قسمت املا بر خلاف سال های گذشته، از ابیات برای غلط املایی استفاده نشده بود و در حالت کلی سطح دشواری املا از کنکور ۹۹ کمتر بود.

تاریخ ادبیات

مشابه کنکور ۹۹ بود، ضمن این که چنین سوالاتی بیشتر در محدوده سبک شناسی قرار می گیرد 

آرایه‌های ادبی 

آرایه‌ها همانند کنکور ۹۹ و اندکی دشوارتر از آن بود و داوطلبان کنکور سال آینده باید به دقت، آرایه های ادبی کنکورهای سه سال نظام جدید را تجزیه و 

تحلیل  کنند.

دستور 

سوالات دستور نسبت به کنکور ۹۹ اندکی متعادل تر به نظر می رسد اما در حالت کلی، نکات دستوری همواره می تواند برای داوطلبان چالش برانگیز باشد و توجه کامل به تجزیه و تحلیل کنکورهای نظام جدید توصیه می شود.

قرابت معنایی

در مقایسه با کنکور ۹۹ متعادل تر بود اما با توجه به این که ۹ سوال از قرابت معنایی طرح می شود، تسلط بر مفاهیم درس ها و قلمروهای فکری می تواند در پاسخگویی به سوالات مفهومی بسیار مؤثر باشد.

در حالت کلی سوالات در مقایسه با کنکور ۹۹ متعادل تر بودند اما نکات فنی بعضی از سوالات چالش برانگیز بود و می توانست برای داوطلبان مشکل آفرین باشد و برای 

داوطلبان کنکور سال آینده، تسلط بر نکات مهم درس ها و‌کارگاه ها، به ویژه با استفاده از کتاب جلد آبی کانون در طول سال تحصیلی پیشنهاد می شود.

Menu