نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم ریاضی

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم ریاضی را مشاهده نمایید.

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم ریاضی

آزمون 26 دی دوازدهم ریاضی

۱. آزمون 26 دی جمع‌بندی نیم‌سال اول است. این آزمون از یک سو ایستگاه جبرانی مباحثی است که دانش‌آموزان در آن یادگیری ناقص داشته‌اند و از طرف دیگر مسابقه‌ی علمی است که نتیجه‌ی تلاش نیم‌سال اول را مشخص می‌کند. هم‌زمانی این آزمون با امتحانات مدرسه فرصت بسیار مناسبی است که دانش‌آموزان بتوانند مطالعه‌ی هم‌زمان تشریحی و تستی را یاد بگیرند.

۲. در کنکور 99 تعداد 30 سؤال از 135 سؤال اختصاصی به نیم‌سال اول دوازدهم اختصاص یافت. بنابراین می‌توان گفت بودجه‌بندی این آزمون 22درصد کل درس‌های اختصاصی کنکور از دهم و یازدهم و دوازدهم است.

۳. این آزمون شامل درس‌های پایه (دهم و یازدهم) نمی‌شود.

۴. این آزمون شامل 100 سؤال عمومی و 110 سؤال اختصاصی است. پاسخ‌گویی به تمام سؤال‌ها در این آزمون اجباری است.

۵. زمان پاسخ‌گویی به سؤال‌های عمومی 75 دقیقه و 110 سؤال اختصاصی 145 دقیقه است.

۶. در این آزمون علاوه بر 10 سؤال طراحی جدید هندسه‌ی 3، از کتاب آبی هندسه‌ی 3 کنکور رشته‌ی ریاضی 10 سؤال آشنا (گواه) نیز برای این درس در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که مقایسه‌ی نتیجه‌ی آزمون آشنا با آزمون طراحی جدید بسیار بااهمیت است. بسیاری از دانش‌آموزان گمان می‌کنند اگر آزمونی از کنکور یا سؤال‌های ازقبل‌مشخص‌شده در اختیارشان قرار گیرد، پاسخ‌گویی به آن سؤال‌ها بسیار آسان است. در صورتی که آمار و تجربه نشان می‌دهد گاهی توان پاسخ‌گویی به سؤال‌های آشنا برابر یا حتی کمتر از سؤال‌های طراحی است. پیغام اصلی این است که سؤال‌های استاندارد سال‌های گذشته (کنکور و کانون) را جدی گرفته و تمرین کنید.

۷. تعداد شرکت‌کننده در آزمون جمع‌بندی نیم‌سال اول معمولاً زیاد است. بنابراین جنبه‌ی سنجشی آزمون 26 دی ‌ماه فراوان است. سعی کنید از فرصت امتحانات مدرسه برای آمادگی در آزمون 26دی استفاده کنید.

۸. برای آمادگی در امتحانات مدرسه(نیم‌سال اول) دو آزمون هدیه (رایگان) برای شما در نظر گرفته‌ایم. این دو آزمون در تاریخ 5 و 12دی برگزار می‌شود. سؤال‌های آزمون‌های هدیه طراحی جدید و بودجه‌بندی آن دقیقاً مباحث نیم‌سال اول دوازدهم است. در هر آزمون برای هر درس 20 سؤال خواهید داشت. هر درس شامل دو بسته‌ی 10سؤالی است؛ یعنی سؤال‌های هر درس در دو سطح خواهد بود. سطح اول در حد امتحانات مدرسه است. سطح دوم کمی دشوارتر است. البته همه‌ی دانش‌آموزان به سؤال‌های هر دو سطح پاسخ می‌دهند. نکته‌ی مهم پاسخ‌نامه‌ی این آزمون است که علت آموزشی و علمی انتخاب سؤال را نیز ذکر کرده است.

محمد اکبری، مدیر گروه دوازدهم ریاضی کانون


Menu