نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم انسانی

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم انسانی را مشاهده نمایید.

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم انسانی

آزمون 26 دی دوازدهم انسانی: چرا جمع‌بندی نیم‌سال اول دوازدهم مهم است؟ چگونه جمع‌بندی کنیم؟

1. آزمون 26 دی، جمع‌بندی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم از ابتدای کتاب درسی است. در این آزمون درس‌های پایه مطرح نمی‌شود. هدف اول این آزمون «بازیابی مطالب سال دوازدهم» است. هدف دوم «جبران» مباحثی از دوازدهم است که نتوانسته‌اید مطالعه کنید یا به تسلط کامل برسید. هدف سوم این است که هماهنگ با برنامه‌ی مدرسه‌تان، برای «امتحانات نیم‌سال اول» آماده شوید و روی درس‌های دوازدهم تمرکز کنید.

2. در کنکور سراسری 99، 31درصد از سؤالات درس‌های اختصاصی از مباحث نیم‌سال اول دوازدهم مطرح شدند. این موضوع اهمیت این مباحث را نشان می‌دهد. پس توصیه می‌شود در بازه‌ی زمانی کنونی تمرکز کاملی روی این مباحث داشته باشید.

3. اگر نمی‌دانید برای آزمون پیش رو، چه مباحثی را مرور کنید یا مطالعه‌ی خود را از چه مباحثی شروع کنید، می‌توانید ابتدا از آزمون‌های کتاب «جمع‌بندی دوازدهم» استفاده کنید و بر اساس نتیجه‌ی آزمونتان، تصمیم بگیرید سراغ چه مباحثی بروید و روی آن‌ها تمرکز کنید. این روش (ابتدا آزمون و سپس مطالعه) در آزمون‌های جمع‌بندی بسیار مفید و کارآمد است.

به‌عنوان مثال، شما آزمونی از مباحث نیم‌سال اول فلسفه‌ی دوازدهم می‌دهید و متوجه می‌شوید که در پاسخ‌گویی به سؤالات دو مبحث «هستی و چیستی» و «خدا در فلسفه» عملکرد مطلوبی نداشته‌اید. بنابراین در شخصی‌سازی برنامه‌تان برای هفته‌های پیش رو، زمان بیشتری را به این دو مبحث اختصاص می‌دهید.

۴. در آزمون 26 دی، در درس‌های عربی، علوم و فنون ادبی و فلسفه سؤالات آشنا هم مطرح می‌شود؛ یعنی در کنار سؤالات طراحی‌شده‌ی جدید، یک مجموعه‌سؤال شناسنامه‌دار از کنکورهای سراسری و آزمون‌های کانون از کتاب آبی پیمانه‌ای نیز خواهید داشت. در کتاب‌های آبی پیمانه‌ای کنکور، پیمانه‌های جمع‌بندی نیم‌سال اول دوازدهم ارائه شده است. پیشنهاد می‌شود این پیمانه‌ها را نیز پاسخ دهید و به‌کمک پاسخ تشریحی، سؤالات را تحلیل کنید.

سیدمحمدعلی مرتضوی، مدیر گروه آزمون دوازدهم انسانی کانون


Menu