نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم عمومی

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم عمومی را مشاهده نمایید.

نکاتی در مورد آزمون 26 دی دوازدهم عمومی

6 توصیه برای درس فارسی، در آزمون 26 دی

درس فارسی دوازدهم در این آزمون 25 سؤال دارد و تعداد و ساختار آن شبیه به کنکور سراسری است: 3 سؤال لغت، 3 سؤال املا، 1 سؤال تاریخ‌ادبیات، 4 سؤال آرایه، 5 سؤال دستور، 9 سؤال مفهوم.

بودجه‌بندی این درس در آزمون 26 دی، درس 1 تا 9 است که نیم‌سال اول سال دوازدهم تحصیلی را پوشش می‌دهد.

برای آمادگی در این آزمون جمع‌بندی به چند توصیه‌ی ویژه توجه کنید:

۱. واژگان انتهای کتاب درسی را به‌دقت مطالعه کنید. البته در درس‌ها واژگانی هستند که در انتهای کتاب معنا نشده‌اند. لازم است معنای آن‌ها را بدانید.

۲. آرایه‌هایی را که از سال دهم تا دوازدهم آموخته‌اید، کاملاً به یاد داشته باشید. شاید لازم باشد مجدداً مطالعه کنید.

۳. متون کتاب اعم از نظم و نثر را با دقت کافی بخوانید. معنا و مفهوم هر یک را به‌دقت دریابید. لازم است مفهوم تمام ابیاتی را که در قلمروهای زبانی، ادبی و فکری به‌ کار رفته است، استخراج کنید. به این ابیات در کنکور سراسری اهمیت داده شده است. مانند سؤال‌های 22 و 23 رشته‌ی تجربی که به‌ترتیب از قلمرو زبانی و فکری کتاب فارسی 3 انتخاب شده‌اند.

۴. به نکات دستوری که در قلمرو زبانی توضیح داده شده یا به‌صورت تمرین آمده است، دقت کنید. اگر در دریافت و فهم هر یک از مباحث دستوری دچار مشکل شدید، به کتاب آبی ادبیات کنکور مراجعه کنید.

۵. برای آماده‌شدن در مبحث املا، واژگان مهم املایی را چند بار برای خود بنویسید و معنای آن را نیز یاد بگیرید. چند بار نوشتن سبب می‌شود که املای درست واژه در ذهنتان تثبیت شود.

۶. برای آنکه از وضعیت‌تان به خودآگاهی برسید، از کتاب جمع‌بندی استفاده کنید. کتاب‌های جمع‌بندی به دو دسته‌ی دوازدهم و پایه تقسیم می‌شوند که شامل درس‌های عمومی و اختصاصی هستند. به‌طورکلی در کتاب جمع‌بندی دوازدهم 80 سؤال و در کتاب جمع‌بندی پایه، 150 سؤال به درس فارسی اختصاص دارد. تمرین این دو کتاب برای جمع‌بندی این درس بسیار مفید خواهد بود.

الهام محمدی، مدیر گروه آزمون عمومی کنکوری کانون




درس‌های عمومی در آزمون 26 دی‌ماه

آزمون 26 دی اولین آزمون پروژة 4 است که یک آزمون ویژه محسوب می‌شود. دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با پایان یافتن امتحانات نیم‌سال اول در این آزمون خود را بسنجند و دریابند تا چه میزان به مباحث نیم‌سال اول دوازدهم مسلط هستند و مطالب گذشته را بازیابی کنند. این آزمون یکی از زمان‌های مناسب برای استفاده از کتاب جمع‌بندی است. آزمون پیشِ رو مختص دوازدهم است و در آن سؤالی از پایه‌های دهم و یازدهم مطرح نخواهد شد.

دفترچۀ سؤالات درس‌های عمومی در آزمون 26 دی از لحاظ زمان‌بندی و تعداد سؤال، مشابه کنکور است تا شرکت‌کنندگان بتوانند در اولین آزمون دوره‌ای با فضای کنکور آشنا شوند.

۱. بودجه‌بندی در کنکور 99: تعداد ۲۰درصد از سؤالات درس‌های عمومی از مباحث نیم‌سال اول دوازدهم مطرح شده بود.

  • ۲. مبحث: جمعاً 226 صفحه‌ی کتاب درسی را شامل می‌شود. در فارسی 9 درس از صفحه‌ی 10 تا 81 (72 صفحه)، در عربی 2 درس از صفحه‌ی 1 تا 32 (32 صفحه)، در دین‌وزندگی 6 درس از صفحه‌ی 3 تا 74 (72 صفحه)، در زبان انگلیسی یک‌ونیم درس از صفحه‌ی 10 تا 59 (50 صفحه).

  • ۳. تعداد سؤال و زمان پیشنهادی: هر درس عمومی دارای 25 سؤال است و درمجموع 75 دقیقه برای پاسخ‌گویی به 100 سؤال دفترچۀ عمومی زمان خواهید داشت که به‌تفکیک به این صورت است: فارسی 18 دقیقه، عربی 20 دقیقه، معارف 17 دقیقه و زبان انگلیسی 20 دقیقه.

۴. تعداد پیمانه‌ی کتاب آبی: برای تکمیل مطالعه‌ی مباحث آزمون 26 دی، 7 پیمانۀ جدید در درس فارسی از کتاب آبی لازم است.

  • ۵. ایستگاه جبرانی: آزمون‌ 20فروردین ایستگاه‌ جبرانی برای این آزمون هستند.

  • ۶. آزمون هدف‌گذاری: پنج‌شنبه‌ی 18 دی، آزمون هدف‌گذاری مرتبط با بودجه‌بندی این آزمون است.

  • خبر خوب برای همه

  • کانون در تاریخ‌های 5 و 12دی، آزمون هدیه برای دانش‌آموزان کانونی و غیرکانونی در نظر گرفته شده است. شرکت در این آزمون‌ها برای همه‌ی دانش‌آموزان ایران رایگان است.

  • فاطمه منصورخاکی، مدیر گروه آزمون عمومی کنکوری کانون



Menu