بررسی نهایی آموخته‌ها در دوره‌ی انتقالی

وقتی چیزی برای اولین بار ساخته می‌شود، ابتدا آن را آزمایش و کنترل می‌کنند.

بررسی نهایی آموخته‌ها در دوره‌ی انتقالی

وقتی چیزی برای اولین بار ساخته می‌شود، ابتدا آن را آزمایش و کنترل می‌کنند. تمام قطعات تولیدی در کارخانه‌ها قبل از اینکه به بازار عرضه شود، کنترل و بررسی نهایی می‌شوند. حتی هنگام امتحان‌دادن بعد از نوشتن تمام پاسخ‌ها، یک بار پاسخ‌‌هایتان را بررسی می‌کنید و بعد پاسخ‌نامه را تحویل می‌دهید. پس هرچیزی به بررسی درستی عملکردش نیاز دارد. درس‌خواندن هم همین طور است. از ابتدای سال درس‌ها را خوانده‌اید و بعضی مطالب را در ایستگاه‌های جبرانی مرور کرده‌اید؛ اما باز هم مطالبی هست که به مرور و بررسی نهایی نیاز دارند. این بررسی نهایی، همان کاری است که در دوره‌ی انتقالی انجام می‌دهید.

دوران جمع‌بندی وقتی شروع می‌شود که تمام مطالبی را که قرار بوده بخوانید، خوانده باشید. این کار در دوره‌ی انتقالی انجا می‌شود تا خیال شما بابت تمام کردن درس‌ها راحت شده باشد. وقتی به این مرحله رسیدید، دوران جمع‌بندی را آغاز می‌کنید و وارد بازه‌ی بسیار مهم آزمون‌های سه‌روزیک‌بار می‌شوید. این دوران با دوران خواندن اولیه‌ی درس‌ها تفاوت دارد. یکی به دلیل اینکه زمان کمتری مرور می‌کنید و بیشتر تست می‌زنید و دیگر اینکه کار خود را با یک مجموعه‌ی تست آغاز می‌کنید.

اگر دوره‌ی انتقالی شما کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، در آزمون‌های سه‌روزیک‌بار کمتر مشکل خواهید داشت. می‌توانید از پایان امتحانات تا 20 تیرماه را که اولین آزمون جامع برگزار می‌شود به دوره‌ی انتقالی خود اختصاص دهید و خیال خود را از بابت یادگیری‌های ناقص و مباحث مانده آسوده کنید.

Menu