جمع‌بندی به روش سه روز یکبار از زبان امیررضا گراوند

جمع‌بندی به روش سه روز یکبار از زبان امیررضا گراوند - قابل مشاهده در لینک بالا:

جمع‌بندی به روش سه روز یکبار از زبان امیررضا گراوند

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز

امیدوارم حالتون خوب باشه و این روز هایی که میگذرونین تبدیل به خاطره شیرینی بشن براتون .

قبلا قول داده بودم بهتون که خرداد ماه در مورد جمع بندی صحبت کنیم و الان در خدمتتونم

روشی که من واسه این دوران به کار بردم ، روش سه روز یکبار بود که همچنان معتقدم بهترین روش هستش .

توضیحش میدم خدمتتون :

توی این روش ، روز های باقی مانده ی خودتون تا یک هفته مونده به کنکور رو به بازه های سه روزه تقسیم می کنین (البته میشه بعضی از این بازه ها ، دو روزه هم بشه)

هر روز به دو نیم روز تقسیم میشه که در مجموع برای هر بازه ، شما 6 نیم روز دارین (البته دقت کنید ساعت شروع و پایان این نیم روز ها کاملا دست خودتونه و اصلا اجباری نیست که مثلا یک نیم روز صبح باشه و نیم روز بعدی از ظهر به بعد !)

اما توضیح نیم روز ها

نیم روز اول : یک آزمون جامع (معمولا یکی از کنکورهای تجربی 94 به بعد) رو با تمام شرایط کنکور اجرا می کنید . دقت کنید این شرایط کنکور شامل : زمان آزمون (4 ساعت و 10 دقیقه) ، لباس رسمی ، بلند نشدن از روی صندلی ، وارد کردن تک تک گزینه ها ، پیش بینی شرایط احتمالی کنکور مثل گرما و ... هستش !

نیم روز دوم : از آزمونی که دادین ، یک درس اختصاصی (مثلا شیمی) و یک درس عمومی (مثلا زبان) رو تحلیل می کنید . این تحلیل حدود یک سوم وقت نیم روزتون رو میگیره . با این تحلیل ، متوجه ایرادهایی از این دروس میشین که باید برطرفشون کنین . پس دو سوم باقی مونده زمانتون رو میدین به رفع اشکال هاتون . رفع اشکال هم به این صورت هستش که اول میرین سراغ کتاب درسی و میخونید اون بخش رو و مرورش می کنین ، بعدش تست میزنین که کاملا مسلط بشین

تا نیم روز پنجم ، همین روش رو ادامه میدین و درس ها رو تحلیل و رفع اشکال می کنین .

نیم روز ششم : این نیم روز تقریبا میشه گفت یه فرجه براتون هستش که میتونین کلی کار انجام بدین باهاش .

چندتا مثال میزنم براش :

1) مثلا میتونین مباحثی که تاحالا خوندین و حس میکنین فراموش شدن رو مرور کنین

2) میتونین از مباحثی که یه مقدار ضعیفین تست بزنین

3) میتونین هر بار تایمش رو به یه درس خاص بدین . مثلا یک بار بدین به زیست ، یک بار به شیمی ، یک بار فیزیک و ... و اون درس رو تقویت کنین . خیلی نتیجه میده این کار

4) میتونین از دروس مختلف ، آزمون زماندار بدین که سرعت آزمون دادنتون بهتر بشه

5) میتونین این تایم رو برای همیشه به یک یا دو درس خاص (معمولا درس های با ضریب بالا ! مثل زیست و شیمی / زیست و ادبیات /  / شیمی و ادبیات ) بدین و روی اون ها تمرکز ویژه کنین که به یه درصد خیلی خوب برسین و حسابی روی نتیجه کنکور تاثیر بذاره

خب این از روش اجرای آزمون های سه روز یکبار . اما یه سری توضیحات دیگه که خدمتتون باید عرض کنم :

اول اینکه خیلی حواستون به نحوه آزمون دادنتون توی نیم روز های اول باشه ! این آزمونا فقط واسه این نیستن که شما یه کنکور بدین و تحلیلش کنین ! اصلا اینطور نیست ! بلکه شما توی تک تک این آزمون ها باید هنر آزمون دادن رو پیدا کنین و بفهمین بهترین استراتژی و بهترین روش آزمون دادنتون چی هستش و همینطور ترتیب دروس رو هم مشخص کنین . من خودم خیلی روی این موضوع تمرکز کردم و حسابی قوی شدم . حتی باعث شده بود که قبل از شروع آزمون بدونم مثلا ساعت 11:30 دارم چه درسی رو جواب میدم و حتی چه سوال هایی از اون درس رو ! این باعث شد سر جلسه کنکور امسال که شرایط خاصی داشت ، خودم رو گم نکنم و بتونم نتیجه خوبی بگیرم . حتما این موضوع مهم رو یادتون باشه و بهش اهمیت بدین (تکنیک زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت رو هم حتما رعایت کنین)

دوم اینکه یه موضوع در مورد نحوه مطالعه دروس یادتون باشه . توی این دوران ، زیاد نباید سراغ تست های جدید رفت و بیشتر باید به تست های نشان دار و تست هایی که مختص جمع بندی هستن (مثل کتاب های سه سطحی) تکیه کرد . حواستون باشه سراغ تست های بیش از حد دشوار و بیش از حد ساده هم نرید ! چون از چارچوب کنکور خارج میشید و یه مقدار سر جلسه کنکور به سوال ها شک می کنین و ممکنه باعث خطا بشه .

سوم اینکه برای درس زیست ، باید توی این دوران خیلی حواستون به متن کتاب باشه و تست زنی رو یه مقدار کمتر کنین .

وقت زیادی رو به مرور کتاب درسی اختصاص بدین چون کنکور ثابت کرده که خیلی خیلی به متن کتاب اهمیت میده

چهارم اینکه سعی کنین هر روز کتاب زرد عمومی رو کار کنین تا عمومی هاتون جهش درصد داشته باشن . در مورد کتاب زرد عمومی ، من قبلا کامنت دادم و خدمتتون عرض کردم که چطور ازش استفاده کنین و دو روش رو براش پیشنهاد داده بودم بهتون . الان زمان اجرای روش اول هستش . ممنون از خانم دکتر بهاره اخوت که زحمت کشیدن و این کامنت ها رو جمع آوری کردن . خدمت شما :

پنجم اینکه یادتون باشه هر چقدر تا حالا مطالعه کردین یه طرف ، این دوران جمع بندی هم یه طرف !! به اندازه ای اهمیت داره که واقعا میشه گفت مهم ترین دوران زندگی عمرتونه ! توی این دوران ، هر نیم ساعت که بیشتر بخونین ، میتونین رتبه ی خودتون رو خیلی بهتر کنین ؛ پس این دورانو از دست ندین و تا میتونین انرژی خرج کنین براش چون بعدش دیگه راحتی و آسایش در انتظارتونه :)

امیدوارم موفق باشین دوستای گل

Menu