دوران انتقالی، فرصتی برای فراشناخت بهتر

دوران انتقالی بازه¬ی پیش از شروع دوران جمع بندی است. در این زمان یک بار دیگر به صورت موضوعی به مباحثی که هنوز تسلط کامل روی آنها ندارید، بپردازید.

دوران انتقالی، فرصتی برای فراشناخت بهتر

دوران انتقالی بازه­ی پیش از شروع دوران جمع بندی است. در این زمان یک بار دیگر به صورت موضوعی به مباحثی که هنوز تسلط کامل روی آنها ندارید، بپردازید. البته تعداد مباحث، حجم آنها، میزان تسلط و برنامه مورد نیاز برای رسیدگی به آنها باید متناسب مدت زمان این دوران در نظر گرفته شود تا آشفتگی ایجاد نکند (فراشناخت).

می توانید با استناد به کارنامه ۵ نوع درس و مبحثی، دروس و مباحثی که نقاط قوت شما هستند (در اکثر مواقع منطبق با هم ترازها)، مباحثی که با اندکی تلاش به تسلط بهتر می رسید (منطبق یا یک واحد عقبتر از هم ترازها) و مباحثی که کمی نوسان دارید (گاهی منطبق، گاهی یک واحد جلوتر یا یک واحد عقبتر از هم ترازها) را در اولویت قرار دهید.

منابع مورد استفاده می تواند شامل کتاب درسی، دفتر تمرین، کتابهای تستی که طی سال استفاده کرده اید، کارنامه بازیابی سوال محور، جزوه هوشمند و کتاب زرد عمومی باشد. به سرفصل ها، تصاویر، اشکال و نمودارها، چرخه ها و جداول، نکات حاشیه ي کتاب، خلاصه یا مجموعه یادداشت ها و ... توجه کنید.

حرف آخر...

به بودجه بندی سوالات کنکور در ۳ سال اخیر توجه نمایید.

مباحث زودبازده را انتخاب کنید.

برنامه ریزی واقع بینانه داشته باشید.

مرور در این بازه بسیار مهم است تا مباحث بهتر در حافظه تثبیت شوند.

تعادل داشته باشید و وسواس زیاد به خرج ندهید.

Menu