زیبایی‌های شهر من: علی آباد کتول

شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان در 38 کیلومتری شهر گرگان واقع شده و دارای آب‌وهوای معتدل است. تجربه‌ی سفر به این شهرستان می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفر‌های زندگی شما باشد.

زیبایی‌های شهر من: علی آباد کتول

شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان در ۳۸ کیلومتری شهر گرگان واقع شده و دارای آب‌وهوای معتدل است. تجربه‌ی سفر به این شهرستان می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفر‌های زندگی شما باشد.

این شهرستان به دو بخش مرکزی و کمالان تقسیم می‌شود که در این دو بخش روستاهای ییلاقی و گردشگری زیادی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.


روستاهایی نظیر ریگ چشم، چه جا، چینو، خاک پیرزن و... از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

آبشار تمام خزه‌ای جهان به نام آبشار کبود وال و سد زیبای کبود وال از جمله خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مکان دیدنی و جذاب است.

از صنایع دستی و سوغات این شهرستان می‌توان به لباس‌های محلی، چادر شب، سفره و حوله و دستمال‌های محلی که توسط زنان محلی این شهرستان بافته می‌شود اشاره کرد. از غذاهای محلی این شهرستان آش شوربا، آش ترشی و آش دوغ و نان‌های محلی آن، نان تنوری، نان شکری و نان کاک است.


این شهرستان ۵ دانشگاه دارد که دانشگاه آزاد آن جزء دانشگاه‌های بین‌المللی کشور محسوب می‌شود.

کتولی، شاهرودی، سیستانی و فارس از توابع این شهرستان محسوب می‌شوند.

این همه زیبایی و جذابیت در یک شهرستان هر انسانی را ترغیب می‌کند که حداقل یک بار از آن دیدن کند. امیدوارم شما نیز هر چه زودتر و در زمان مناسب این سفر را تجربه کنید.


Menu