به شهر ما بیایید: تبریز

تبریز یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایران است که در ادوار گذشته مهد انسان‌های بزرگ و دلیر و بی‌باک بوده است.

به شهر ما بیایید: تبریز

تبریز یكی از قدیمی‌ترین مناطق ایران است که در ادوار گذشته مهد انسان‌های بزرگ و دلیر و بی‌باک بوده است. از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به مجموعه‌ی آثار تاریخی و نشانه‌های باستان‌شناسی كه در نتیجه‌ی حفاری‌های متعدد به دست آمده است اشاره کرد که دلالت بر قدمت تاریخی این منطقه دارد.


این شهر در گذر زمان همواره دست‌خوش تغییرات قرار گرفته و مورد توجه و پیشرفت و فزونی روزافزون بوده است. از دیرباز كشاورزی این شهرستان رونق چشمگیری داشته و دارد.

شهرستان تبریز از جمله مناطق مهم ایران است که به لحاظ گردشگری نیز دارای جاذبه‌های متعددی است. ماركوپولو شهر تبریز را معتبرترین و شریف‌ترین شهرها می‌داند.

مناظر چشم‌نواز و معماری شگفت‌انگیز، کوهستان‌ها، دشت‌ها و دره‌ها همگی ما را به بازدید از این شهر کهن می‌کشاند.

به‌راستی می‌توان گفت ارتفاعات سهند، دره‌ی لیقوان و دشت تبریز به همراه دریاچه‌ها و تالاب‌های متعدد و آثار معماری و تاریخی کم‌نظیر سبب شده است این منطقه از هر نظر دارای اهمیت فراوان باشد و بر شکوه و جلال آن افزوده شود.


از جمله شگفتی‌ها و آثار خاص این شهرستان می‌توان به بنای باشکوه مسجد کبود اشاره کرد که یکی از شاهکارهای معماری مساجد است. هم‌چنین عمارت ائل‌گلی، خانه‌ی مشروطیت و کاخ شهرداری، به همراه تعداد زیادی مدرسه‌های تاریخی، بازارهای قدیمی، پل‌ها و آرامگاه‌های مشاهیر از مهم‌ترین جاذبه‌های معماری و تاریخی شهرستان تبریز به شمار می‌آیند.

قطعاً یکی از برنامه‌های جذاب و به‌یادماندنی شما سفر به این شهر خواهد بود.


Menu