افتتاح مدرسه 6کلاسه بنیادقلم‌چی در روستای کماسی گرگان

مدرسه بنیاد قلم چی(204) روستای کماسی در شهرستان گرگان استان گلستان، امروز دوشنبه 20 آبان 1398 افتتاح و به دانش آموزان این روستا اهدا شد.

افتتاح مدرسه 6کلاسه بنیادقلم‌چی در روستای کماسی گرگان

مدرسه بنیاد قلم چی(204) روستای کماسی در شهرستان گرگان استان گلستان، امروز دوشنبه 20 آبان 1398 افتتاح و به دانش آموزان این روستا اهدا شد.


این مدرسه با ظرفیت 180 دانش آموز و 705 مترمربع فضای آموزشی و 1500 مترمربع محوطه سازی، در یک طبقه، شامل 6 کلاس درس، 4 اتاق اداری، یک کارگاه آموزشی و یک سالن چندمنظوره (نمازخانه، اجتماعات و کتابخانه) است که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) تکمیل و کلاس های درس این مدرسه نیز هوشمندسازی شده و در دو نوبت پذیرای 400 دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی است.

همچنین در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، برق مورد نياز این مدرسه توسط پنل های خورشیدی تامین می شود.

سید محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: آن حضرت برای مسلمانان خصوصا جامعه خیرین الگوی انفاق و سخاوتمندی است؛ تا جایی که شاهدیم خیرین با وقوع سیل در برخی مناطق کشور، خدمات و اقدامات ارزشمندی را برای هموطنان سیل زده با تاسٌی از پیامبر انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ساخت 269 مدرسه و کتابخانه توسط بنیاد قلم چی در استان های کشور انجام شده است اظهار داشت: در سال‌جاری نیز ساخت و بازسازی مدارس مناطق سیل زده در استان های گلستان، لرستان، خوزستان و ایلام نیز از جمله اقدامات است.

بهجت تربتی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اهمیت ساخت این مدرسه ابراز داشت: این روستا از تراکم جمعیت دانش آموزی بالایی برخوردار است و پیش از این دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه ای کوچک با شرایط فیزیکی نامناسب و غیراستاندارد مشغول به تحصیل بودند؛ قطعا ساخت این فضای آموزشی، علاوه بر ساماندهی، بر کیفیت آموزش دانش آموزان این منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است مراسم افتتاح مدرسه قلم چی روستای کماسی، با حضور مسئولان محلی، آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، خیرین مدرسه ساز کشور، معلمان و دانش آموزان این مدرسه، مسئولان و نمایندگان بنیاد قلم چی برگزار و به هر یک از دانش آموزان، کیف به همراه پکیج لوازم التحریر و توپ ورزشی از سوی بنیاد قلم چی اهدا شد.

با احتساب این پروژه، تاکنون افتتاح و بهره برداری 191امین مدرسه ساخت و تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به ثبت رسید.

شایان ذکر است در سالجاری (1398) مدارس بنیاد قلم چی شماره های (176-167)، (186-177)، (203)، (204)، (205) و (211 و 212) به ترتیب در روستاها ‌و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد،  سیستان و بلوچستان، گلستان ، لرستان و مازندران افتتاح وبهره برداری شده اند؛ جدول پروژه های افتتاح شده و در حال اجرا در انتهای خبر قابل مشاهده است.



بریدن روبان افتتاح توسط معلم مدرسه





تصویری از کلاس هوشمندسازی شده







....................................




منبع :

Menu