مدرسه 6کلاسه بنیادقلم‌چی در منطقه سیل‌زده آق‌قلا افتتاح شد

مدرسه اهدائی بنیاد قلم چی(203) به دانش آموزان روستای اوچ‌تپه شهرستان سیل زده آق‌قلا در استان گلستان، امروز پنجشنبه 25مهرماه 1398 افتتاح و بهره برداری شد.

مدرسه 6کلاسه بنیادقلم‌چی در منطقه سیل‌زده آق‌قلا افتتاح شد

مدرسه اهدائی بنیاد قلم چی(203) به دانش آموزان روستای اوچ‌تپه شهرستان سیل زده آق‌قلا در استان گلستان، امروز پنجشنبه 25مهرماه 1398 افتتاح و بهره برداری شد.


این مدرسه با ظرفیت 180 دانش آموز و 745 مترمربع فضای آموزشی و 2هزار مترمربع محوطه سازی، در یک طبقه، شامل 6 کلاس درس، 3 اتاق اداری، 2 کارگاه آموزشی و یک سالن چندمنظوره (نمازخانه، اجتماعات و کتابخانه) است که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) تکمیل و کلاس های درس این مدرسه نیز هوشمندسازی شده است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از این مدرسه 6 کلاسه گفت: در کشور طرح های عمرانی زیادی احداث و به بهره‌برداری می‌رسد اما هیچکدام آنها قداست مدرسه را ندارند و بعد از اماکن مقدس و مساجد این مدارس هستند که نور علم، دانش و آگاهی را به جامعه منتقل می کنند.

به گفته یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، مدرسه قلم چی روستای اوچ تپه نخستین مدرسه در سطح این استان است که در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، برق مورد نياز آن توسط پنل های خورشیدی تامین و به عبارتی می توان گفت که دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

محمود نسرکانی مدیر آموزش و پرورش آق قلا ضمن ابراز خرسندی با اشاره به اینکه 70درصد جمعیت آق قلا روستایی هستند و این منطقه از رشد جمعیت دانش آموزی بالایی برخوردار است بیان کرد: با توجه به اینکه این روستاها با کمبود زیرساخت های مناسب خصوصا در حوزه آموزش مواجه است بنابراین ساخت مدرسه ای مانند مدرسه قلم چی روستای اوچ تپه از اهمیت بسزایی در راستای تعالی و توسعه آموزش در این مناطق روستایی برخوردار است.

مدرسه اهدائی بنیاد قلم چی اکنون پذیرای حدود 300 دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی در دو نوبت است که پیش از این در مدرسه ای تخریبی مشغول به تحصیل بودند.

لازم به ذکر است مراسم افتتاح مدرسه قلم چی روستای اوچ تپه، با حضور وزیر و مسئولان آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و استان گلستان، فرماندار آق‌قلا، خیرین مدرسه ساز کشور، معلمان و دانش آموزان این مدرسه، مسئولان و نمایندگان بنیاد قلم چی برگزار و به هر یک از دانش آموزان، کیف به همراه پکیج لوازم التحریر و توپ ورزشی از سوی بنیاد قلم چی اهدا شد.

با احتساب این پروژه، تاکنون افتتاح و بهره برداری 190امین مدرسه ساخت و تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به ثبت رسید.

شایان ذکر است که در سال جاری (1398) مدارس بنیاد قلم چی شماره های (176-167)، (186-177)، (203)، (205) و (211 و 212) به ترتیب در روستاها ‌و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد،  سیستان و بلوچستان، گلستان ، لرستان و مازندران افتتاح وبهره برداری شده اند؛ جدول پروژه های افتتاح شده و در حال اجرا در انتهای خبر قابل مشاهده است.





بریدن روبان افتتاح توسط معلم مدرسه












.............................


جدول پروژه های افتتاح شده و در حال اجرا (ساخت مدارس و کتابخانه ها) بنیاد قلم چی در سال 1398




منبع :

Menu