افتتاح 10مدرسه بنیادقلم‌چی در 10روستای کهگیلویه و بویراحمد

در آغازین روزهای سال تحصیلی، 10مدرسه بنیاد قلم چی در روستاهای صعب العبور استان کهگیلویه و بویراحمد، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر98، افتتاح شد.

افتتاح 10مدرسه بنیادقلم‌چی در 10روستای کهگیلویه و بویراحمد

در آغازین روزهای سال تحصیلی، 10مدرسه بنیاد قلم چی در روستاهای صعب العبور استان کهگیلویه و بویراحمد، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر98، افتتاح شد.


ساخت مدارس روستاهای امام زاده محمود سرتنگ پیرزاده(مدرسه 167)، شهید چمران جورک(مدرسه 168)، شهید نامجو(دلی سواری)(مدرسه 169) و هجرت تنگ انار(مدرسه 170) در شهرستان سرفاریاب، روستاهای تنگ آب(مدرسه 171) و تلخاب میرعلی بخش(مدرسه 172) در شهرستان باشت، روستاهای بنه پیررودتلخ(مدرسه 173) و گدوک ‌رودتلخ(مدرسه 174) در شهرستان لیکک بهمئی، روستای شهید افراز(خربل)(مدرسه 175) در شهرستان گچساران و روستای ده بلوط(مدرسه 176) در شهرستان دهدشت، هر کدام با ظرفیت حدود 20 دانش آموز با زیربنای 18 و 21 مترمربع فضای آموزشی توسط بنیاد قلم چی انجام و به دانش آموزان این روستاها اهدا شده است.

پیروز کرمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ارائه خدمات آموزشی در این روستاها حتی اگر موجب هدایت تحصیلی یک دانش آموز هم شود، نتایج ارزنده ای را برای کشور به همراه خواهد داشت، با ابراز خرسندی گفت: ساخت فضاهای آموزشی در این مناطق ضمن توسعه علم، دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور می کند و مانع از مهاجرت اهالی این روستاها که غالبا به کشاورزی، دامداری یا صنایع دستی مشغول هستند، به شهرها شده و باعث می شود با این فعالیت ها به رونق تولید کشور کمک کنند.

صدرالله عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام و بخش سرفاریاب طی گفتگویی بیان داشت: در روستاهایی که مدارس بنیادقلم‌چی در آن احداث شده، پیش از این مدارس فرسوده ای وجود داشت که به عنوان فضای آموزشی قابل استفاده نبود و حتی در برخی روستاها که بسیار هم صعب العبور است، اکنون دانش آموزان برای نخستین بار از فضایی به عنوان مدرسه بهره مند و این موضوع باعث خوشحالی و شکوفایی در مسیر دانش آن ها شده است.

آئین افتتاح این مدارس با حضور مسئولان محلی استان کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد قلم چی، در میان استقبال پرشور دانش آموزان، معلمان و اهالی این روستاها برگزار و به هریک از دانش آموزان کیف به همراه لوازم التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.

با احتساب این پروژه ها، تاکنون افتتاح و بهره برداری 189امین مدرسه ساخت و تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به ثبت رسید.



مدرسه روستای امام زاده محمود سرتنگ پیرزاده(مدرسه 167) در شهرستان سرفاریاب



.............................


مدرسه روستای شهید چمران جورک(مدرسه 168) در شهرستان سرفاریاب 



..............................


مدرسه روستای شهید نامجو(دلی سواری)(مدرسه 169) در شهرستان سرفاریاب


.............................


مدرسه روستای هجرت تنگ انار(مدرسه 170) در شهرستان سرفاریاب


...........................



 مدرسه قلم چی روستای تنگ آب (مدرسه171) در شهرستان باشت


...........................



 مدرسه قلم چی روستای تلخاب میرعلی بخش(مدرسه172) در شهرستان باشت


...........................



مدرسه قلم چی روستای بنه پیررودتلخ(مدرسه 173) در شهرستان لیکک بهمئی 


...........................


مدرسه قلم چی روستای گدوک ‌رودتلخ(مدرسه 174) در شهرستان لیکک بهمئی 


............................

مدرسه قلم چی روستای شهید افراز(خربل)(مدرسه 175) در شهرستان گچساران 


...........................


مدرسه روستای ده بلوط(مدرسه 176) در شهرستان دهدشت



منبع :

Menu