روش‌های مطالعه‌ی درس زیست شناسی (1) در آزمون 13 اردی‌بهشت

پشتبانان شما در رابطه با مبحث حرکت .....

روش‌های مطالعه‌ی درس زیست شناسی (1) در آزمون 13 اردی‌بهشت

 

روش‌های مطالعه‌ی درس زیست شناسی دوم دبیرستان در آزمون 13 اردی‌بهشت:

پشتبانان شما در رابطه با مبحث حرکت درس زیست‌شناسی دوم دبیرستان در آزمون 13 اردی‌بهشت روش‌های مطالعه‌ا‌ی  زیر را (به‌کمک کتاب آبی) به شما توصیه میکنند.

*افسانه ملک پور- نمایندگی درگز

ابتدا کتاب درسی را مطالعه کرده و به تمام شکل ها دقت کنید و مطالب را با ترسیم شکل یاد بگیرید سپس به سراغ درسنامه رفته و آنچه را که یاد گرفته‌اید به‌صورت خلاصه در کنار هر مطلب نوشته تا مطالب مرور گردد و سپس گزیده نکات را مطالعه کنید تا اگر به مطلبی هم کم‌توجهی کرده متوجه مهم بودن مطلب شده و همچنین مطالب برایتان جمع بندی شود و سپس تست های هر مبحث را برای یادگیری بهتر مطالعه کرده و بعد از آن به سراغ تست‌های کنکور بروید تا آموزه‌های خود را بیازماید و تست‌ها را با پاسخ تشریحی کتاب مطالعه کنید.

*مریم باهوش- نمایندگی شیراز

برای مطالعه این فصل از کتاب دانش‌آموز باید ابتدا مطالب را کاملا دقیق و عمیق و مفهومی بخواند به‌طوری که بتواند رابطه‌ی  بین مطالب را تشخیص دهد برای مثال از  مفصل مورچه به نوع گردش خون و سیستم گوارش آن پی ببرد  و سپس توجه ویژه‌ای به تصاویر و عملکرد اجزای آن داشته باشد که بتواند به سوالاتی چون سیستم سارکوپلاسمیک یا سیستم ماهیچه ای و ... ؛ پاسخ دهد . بعد در محیطی آرام شروع به تست‌زدن کند و هم‌زمان هم از قوانین تست زدن چون × و - و تکنیک زمان نیز استفاده کند.

*مریم باهوش- نمایندگی شیراز

پس از مطالعه کامل کتاب درسی به سراغ کتاب آبی رفته و گزیده نکات که خلاصه نکات مهم آموزشی می‌باشد را کاملا مطالعه کرده سپس تست‌های طبقه‌بندی مربوط به آن را بزنید و بعد به مطالعه ی پاسخ تشریحی مربوط به آن سوالات پرداخته تا نکات آموزشی در ذهن شما تثبیت و تقویت شود و در انتها با استفاده از آزمون پایان هر فصل خود را محک بزند.

 

 

منبع :

Menu