آزیتا بیدقی: تحلیل جامعه شناسی کنکور 98 خارج از کشور انسانی

همانندی‌ها و تفاوت‌ها با آزمون علوم اجتماعی داخل کشور: ـ از تست‌های متنی و نشخیص مفاهیم جامعه‌شناسی، اشتراک و افتراق دیدگاه‌های متفکران علوم اجتماعی استفاده نشده بود. ـ سه قسمت ساده و مستقل از

آزیتا بیدقی: تحلیل جامعه شناسی کنکور 98 خارج از کشور انسانی

همانندی‌ها و تفاوت‌ها با آزمون علوم اجتماعی داخل کشور:

ـ از تست‌های متنی و نشخیص مفاهیم جامعه‌شناسی، اشتراک و افتراق دیدگاه‌های متفکران علوم اجتماعی استفاده نشده بود.

ـ سه قسمت ساده و مستقل از کتاب جامعه‌شناسی دهم، 8 تست مستقل از کتاب جامعه‌شناسی یازدهم و 2 تست ترکیبی از کتب جامعه‌شناسی دهم و یازدهم (تست‌های 220 و 226) و 7 تست مستقل از کتاب جامعه‌شناسی دوازدهم طراحی شده است.

ـ یک تست به شکل جدول که از فعالیت درس 14 جامعه‌شناسی یازدهم برگرفته شده است.

ـ یک تست به شکل فرایندی که از نمودار درس 11 جامعه‌شناسی دهم طراحی شده است.

ـ تست 230 به موازات تست 229 علوم اجتماعی داخل کشور طراحی شده بود که فقط مثال و مصداق آن تغییر کرده بود (مثال پدیده اجتماعی اعتیاد به طلاق تغییر یافت) که در گروه تست‌های دشوار می‌تواند به‌شمار آید.

از درس 7 جامعه‌شناسی دوازدهم (نابرابری اجتماعی)، طراح صرفاً به مصادیق و مثال‌های صفحة 68 کتاب درسی اکتفا کرده است و انواع و ویژگی‌های آن‌ها را در تست (233) استفاده کرده است.

در سؤال 235 که تست آخر آزمون می‌باشد طراح از متفکران علوم اجتماعی مسلمان به طور مستقل صرفاً به دیدگاه ابن خلدون پرداخته است و تست ساده‌ای به‌شمار می‌آید.

ـ همانند کنکور سراسری داخل، آزمون از درجه دشواری در حد انتظار برخوردار است.

ـ همان‌طور که در تحلیل آزمون علوم اجتماعی داخل متذکر شدم توجه داوطلبان کنکور سراسری 99 را به قسمت‌های بخوانیم و بدانیم و نمونه بیاوریم جلب می‌کنم.

Menu