6 کوچولوی جالب حیات وحش!!

از میمون 16 سانتی متری تا قورباغه 7 میلی متری همه از کوچکترین حیوانات دنیا هستند که شاید به نظر در اندازه واقعی خودشان بسیار عجیب به نظر برسند. این موجودات به سختی در طبیعت دیده می شوند.

6 کوچولوی جالب حیات وحش!!
ميليون ها سال از عمر زمين مي گذرد و حيوانات و انسان هاي بسياري روي اين کره خاکي قدم گذاشته اند که هر کدام شرايط خاص خودشان را داشته اند. در ميان آن ها برخي حيوانات بوده اند که خيلي ريز و کوچولو اند. اين حيوانات گاهي به علت مشکلات ژنتيکي و گاهي به دلايل مختلف اينگونه مي شوند. اين بار به سراغ حيواناتي رفته ايم که بسيار عجيب و کوچک هستند:

** Paedophryne Amauensis



اين موجود در سال 2010 و در منطقه گينه نو کشف شد. اندازه آن تنها 7.7 ميلي متر است و از خانواده قورباغه ها به شمار مي آيد. اين قورباغه ها را به سختي مي توان پيدا کرد چرا که اندازه اي بسيار کوچک دارند و حتي صداي آن ها نيز براي انسان ها تقريبا غير قابل شنيدن است. اين قورباغه کوچکترين در دنيا است. 

** Hippocampus Denise



در نگاه اول شايد به نظر شما يک اسب درياي باشد که ولي اين موجود از خانواده کرگدن ها به شمار مي آيد. ر عمق 13 تا 90 متري غرب اقيانوس ارام کشف شده اند و اندازه بالغ آن ها نهايتا 16 ميلي متر است. جداي از کوچک بودن آن ها بسيار سخت ديده مي شوند چرا که به راحتي در ميان مرجان ها پنهان شده و از همين رو دانشمندان تعداد اصلي آنها را نمي دانند.

** Brookesia Micra



سال گذشته در ماداگاسکار يک مارمولک بسيار جالب پيدا شد که بيشتر زمان زندگي خود را در زير برگ درختان مي گذراند و به راحتي نيز مي تواند در هر نقطه اي از جنگل پنهان شود. اين مارمولک ها 4 گونه متفاوت دارند و اندازه  بالغ آن ها نهايتا 29 ميليمتر گزارش شده است. 

** Leptotyphlops Carlae



با کوچکترين مار دنيا آشنا شويد چرا که اين موجود با اينکه از برخي کرم ها هم کوچکتر است اما در ميان مارها به حساب مي آيد. اين موجود کوچک به اندازه يک رشته ماکاروني قطر دارد و طول آن در بيشتري حالت به 10 سانتي متر مي رسد. محل زندگي آن در جزيره اي به نام باربادوس در اقيانوس اطلس است. 

** Octopus Wolfi



کوچکنرين اختاپوس دنيا به طور دقيق در سال 1913 براي اولين بار ديده و ثبت شد. اين اختاپوس وزني کمتر از يک گرم دارد و اندازه آن در بيشترين حالت به 1.5 سانتي متر مي رسد و اين بدين معني است که به راحتي مي تواند به انگشتان دست بچسبد. محل زندگي آن در اعماق اقيانوس آرام است و زندگي بي دردسر را تجربه مي کند. 

** Pygmy Marmoset



در جنگل هاي آمريکاي جنوبي و در حالي که از درختان آويزان بود براي اولين بار ديده شد و پس از مدتي به طور رسمي کوچکترين ميمون دنيا نام گرفت. اين حيوان در بيشتري حالت به 16 سانتي متر مي رسد و به راحتي در يک دست جا مي شود. آن ها هميشه به صورت گروهي حرکت مي کنند و دسته آن ها معمولا از 9 ميمون تشکيل شده است.
منبع :

Menu