چگونه از برنامه‌ی راهبردی بهتر استفاده کنیم؟

برنامه راهبردی ابزار مناسبی برای رسیدن به اهداف آموزشی، رسیدن به پیشرفت تحصیلی و کاهش استرس در طول یک سال تحصیلی است.

چگونه از برنامه‌ی راهبردی بهتر استفاده کنیم؟

برنامه راهبردی ابزار مناسبی برای رسیدن به اهداف آموزشی، رسیدن به پیشرفت تحصیلی و کاهش استرس در طول یک سال تحصیلی است. برنامه‌ها نقشه‌ی رسیدن به موفقیت هستند. برای رسیدن به مقصد باید مسیر مناسبی را انتخاب کرد و ادامه داد. برای اجرای این نقشه‌ی راه، 10 نکته‌ی زیر را مد نظر قرار دهید:

  • شناخت اولویت‌ها: همان طور که می‌دانیم برنامه‌ریزی چیزی جز شناخت اولویت‌ها نیست؛ بنابراین  با داشتن ذهنی شفاف در شناخت اولویت‌ها و هم‌چنین انجام یک‌سری از کارهای معمول اما ضروری می‌توانید کیفیت مطالعه‌ی خود را بالا ببرید و برنامه‌ی راهبردی را به‌خوبی اجرا کنید.

  • شناخت منطق و پیش‌رویِ برنامه‌ی راهبردی آزمون در طی یک سال تحصیلی: به طور مثال شناخت آزمون‌های جمع‌بندی دهم و یازدهم در تاریخ‌های 23 شهریور، 6 مهر، 5 بهمن و 7 فروردین به شما این اطمینان را می‌دهد که برای مطالعه‌ی سال دهم و یازدهم چند ایستگاه جبرانی وجود دارد و می‌توانید با آرامش بیش‌تر خودتان را با برنامه هماهنگ کنید.

  • شناخت قسمت‌های مختلف موجود در برنامه‌ی راهبردی مثل زوج‌کتاب‌ها، برنامه‌های عادی و موازی، پنجره‌های باز، ایستگاه‌های جبرانی، سکو‌های مقایسه و... برای این‌که برنامه‌ی راهبردی را راحت‌تر اجرا کنید.

  • از جعبه‌ابزار کارنامه در صفحه‌ی شخصی برای رسیدن به چند از ده هر درس استفاده کنید. با استفاده از کارنامه‌ی 5 نوع درس برای مطالعه‌ی هر درس اقدام کنید.

  • استفاده از کتاب‌های پیمانه‌ای: در برنامه‌ی راهبردی تعداد پیمانه برای مطالعه‌ی هر مبحث مشخص شده که باعث افزایش ساعت مطالعه‌ و مدیریت زمان در مطالعه می‌شود.

6. داشتن تنوع درسی باعث جلوگیری از خستگی و افزایش ساعت مطالعه‌ی مفید می‌شود. برنامه‌ی راهبردی چنین تنوعی را در اختیار شما می‌‌گذارد. با رنگ‌آمیزی مباحث هر آزمون می‌توانید از این تنوع بهره‌مند شوید.

7. از پشتیبان و معلم‌های خود برای انتخاب اولویت‌های مطالعه‌ی درس‌ها در برنامه‌ی راهبردی استفاده کنید.

8. طی مسیر درست از لحاظ منابع مطالعاتی (برای مرور، بازیابی و جمع‌بندی) با دفترچه‌ی آزمون غیر حضوری در طول اجرای برنامه‌ی دوهفته‌ای میسر می‌شود.

  • 9. از روش‌های موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان برتر در درس‌های مختلف در انجام کیفی برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها استفاده کنید.

  • 10. برای اتفاق‌های غیر منتظره در طول هفته برنامه‌ داشته باشید.                                                                                      

Menu