گنجینه ارزشمندی از اشتباهات دانش آموزان

بسیاری از دانش آموزان با وجود مطالعه‌ی مطالب حتی در سطح بسیار خوب باز هم در آزمونها دچار اشتباهاتی می‌شوند که در واقع به نوعی دام آموزشی می‌باشد.

گنجینه ارزشمندی از اشتباهات دانش آموزان

 ویژگیهای کتاب : 

 سوال های دامدار به ترتیب مباحث کتاب هستند . تنظیم سوال ها بر اساس سطح دشواری آنهاست.

در انتهای کتاب در بخش پاسخ علائم زیر آمده است که تفکیک سوالی انجام می دهد.

 

کتاب دارای پاسخ تشریحی و کامل می باشد . در بخش پاسخ تشریحی درصد دانش آموزانی که این سوال را اشتباه پاسخ داده اند و درست پاسخ داده اند ,نیز آمده است. 
مبناي گزينش سؤالات هر درس، انتخاب گزينه‌ي نادرست در هر سؤال توسط بيش از جامعه‌ي چندين هزار نفري آزمون ‌دهندگان کانون فرهنگی آموزش بوده است. به منظور سنجش دانش آموزان در برخورد با سوالات دام دار، سوال ها را از پاسخ تفکیک کرده اند.

مخاطب – اهداف - زمان استفاده 

استفاده از این کتاب را در هر مقطعی به دانش آموزان توصیه می شود . این کتاب گنجینه ارزشمندی از اشتباهات دانش آموزان است که مولفین کتاب با جمع آوری سوالات سخت و پاسخ به آنها و آشکار کردن نکته ودام سوال آن سوالات را برای دانش آموزان به سوالاتی راحت وقابل فهم مبدل کرده اند.

بسیاری از دانش آموزان با وجود مطالعه ی مطالب حتی در سطح بسیار خوب باز هم در آزمونها دچار اشتباهاتی می شوند که در واقع به نوعی دام آموزشی می باشد.
در این کتاب بسیاری از دامهای آموزشی و اشتباهاتی که رایج و متداول است برای دانش آموزان بررسی شده است که دانش آموز با مطالعه ی آنها بطور عمیق تری مطالب را می فهمد و از قبل نسبت به بسیاری از دامهای آموزشی آگاهی پیدا می کند.   بنابراین به همه ی دانش آموزان ، به ویژه دانش آموزانی که دقت کمتری در حل سوالات دارند، مطالعه ی این کتاب پیشنهاد می شود.


نویسنده : فاطمه غفارزاده مشاور سایت کتاب کانون

Menu