درخشش دانشجویان امیرکبیر در المپیاد جهانی ریاضی ازبکستان

دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در المپیاد جهانی ریاضی کشور ازبکستان به 4 مدال دست یافتند.

درخشش دانشجویان امیرکبیر در المپیاد جهانی ریاضی ازبکستان
دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در المپیاد جهانی ریاضی کشور ازبکستان به 4 مدال دست یافتند.

دکتر داریوش کیانی معاون پژوهشی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر با اعلام این خبر افزود: تیم دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دعوت ازبکستان در اولین دوره المپیاد دانشجویی ریاضی/Maiden al-Khwarizmi Mathematical Olympiad از 5 تا 10 آبان در دانشگاه اورگنج/ Urgench این کشور شرکت کرده و 4 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.
وی گفت: تیم ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی دکتر بهزاد نجفی سرپرست اول و امیرساکی سرپرست دوم و (از مدال آورندگان سابق ) وحید شاهوردی مدال طلا، مهدی حق شناس مدال نقره، سیده فاطمه ارفعی و محمد اسمعیلی مدال برنز را در این دوره از مسابقات دریافت کردند. این دوره از مسابقات با حضور 57 تیم حرفه ای از 20 کشور جهان و با حضور 224 دانشجو برگزار شد.
دکتر نجفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد این مسابقات توضیح داد: این دوره از مسابقات که اولین دوره مسابقات دانشجویی ریاضی خوارزمی نام داشت به ابتکار ازبکستان برگزار و از کشورهایی دعوت شد که پیش از این در مسابقات ریاضی رتبه های خوبی کسب کرده بودند.
وی در مورد رتبه تیمی تیم دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: امسال تنها مدال های اعضا اعلام شد و رتبه تیمی انتخاب نکردند.
دکتر نجفی اظهار داشت: کشور ازبکستان قصد دارد مسابقاتی با اعتبار المپیاد جهانی ریاضی برای دانشجویان یا IMC در سطح آسیا برگزار کند. مسابقات آی ام سی در بلغارستان برگزار می شود و از اعتبار زیادی برخوردار است و بدون مراحل مقدماتی بلکه بر اساس سابقه تیم های شرکت کننده در مسابقات مطرح از تیم ها دعوت می شود.

Menu