با اینکه هر دانشآموز روش شخصی خود را دارد و برترها روش خود را میسازند، اما مطالعهی روش رتبههای برتر و گفتوگو و استفاده از تجربیات آنها، کمک شایانی در یافتن روش شخصی خود برای هر درس دارد. در ادامه خلاصهای از روشهای موفق رتبههای تکرقمی انسانی ارائه میشود :
نام درس | روش مطالعه |
ریاضی | پریناز گرگانی (رتبه 7 ایثارگران 25 درصد) : چون در آن نسبت به بقیهی دروس ضعیفتر بودم، تلاش بیشتری در آن بهکار گرفتم. این عامل در کنار حل تستهای زیاد و ثابت بودن تیپبندی سؤالات درس ریاضی، باعث شد که از درصد 40 به 100 درصد برسم. محمد حسن نظری (رتبه 5 ایثارگران 5 درصد) : خواندن درسنامه بهطور کامل، حل تمرینهای کتاب درسی، مرور خلاصهی فرمولها و تمرین تست به تعداد زیاد همراه با بررسی دقیق پاسخهای تشریحی |
اقتصاد | محمد جواد محقق (رتبه 10 منطقه 3) : در این درس ابتدا ضعف داشتم ولی با مطالعهی منظم و حل سؤالات کنکورهای سالهای اخیر توانستم به درصد 93 برسم. |
ادبیات اختصاصی | کیمیا طهماسبی (رتبه 7 منطقه 3) : اختصاص دادن وقت بیشتر به این درس، تحلیل کامل سؤالات کنکورهای گذشته، بررسی تمام سؤالات درست و غلط آزمونها، مرور زیاد مباحث حفظی مثل تاریخ ادبیات و مطالعهی پاسخ تشریحی سؤالات از دلایلی بود که توانستم در این درس به درصد 93 برسم. سید علیرضا حسینی (رتبه 4 ایثارگران 5 درصد) : ارتباط برقرار کردن بین بخشهای مختلف درس؛ برای مثال کارکردن قواعد عروض در بخش قرابت معنایی و سبکشناسی |
عربی اختصاصی |
|
علوم اجتماعی | سمیرا خلیلی (رتبه 7 منطقه 2) : اتکای کامل بر متن کتاب درسی و تمرکز بر روی سؤالات و تستهای استاندارد و مفهومی عبدالله رییسی (رتبه 2 منطقه 3) : روش اصلی مطالعهی من تمرکز بر کتاب درسی بود. تا حد امکان سعی داشتم حتی به حفظ کردن کتاب نزدیک شوم. چون علوم اجتماعی درسی است که فراتر از فهم دانشآموزان است و نیاز به تلاش جدی و مطالعهی پیوسته دارد. محمدرضا قلیپور (رتبه 2 ایثارگران 5 درصد) : مطالعهی دقیق متن کتاب درسی، توجه به زمان فعلهای جملات و مثبت و منفی بودن فعلها، حاشیهنویسی و خط کشی نکات مهم با خودکار قرمز |
روانشناسی | حسین امین یاور (رتبه 8 منطقه 3) : ابتدا متن کتاب درسی را مطالعه میکردم، بلافاصله پس از آن تستهای آن مبحث را میزدم و بعد از آن بازیابی میکردم بدین صورت که متن کتاب درسی را با تست مرور میکردم. |
جمعآوری اطلاعات : زهرا دامیار، محمد ابراهیم مازنی، فرهاد علینژاد، مهسا عفتی و فاطمه فهیمیان