اهمیت مطالعه در تابستان برای دانش‌آموزان

با شروع تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به فکر تفریح و مسافرت هستند. دانش‌آموزان باید بدانند در کنار استراحت و تفریح و مسافرت به فکر مطالعه نیز باشند.

اهمیت مطالعه در تابستان برای دانش‌آموزان

با شروع تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به فکر تفریح و مسافرت هستند. دانش‌آموزان باید بدانند در کنار استراحت و تفریح و مسافرت به فکر مطالعه نیز باشند؛ زیرا مدت تعطیلات تابستانی زیاد است و فاصله‌ای که دانش‌آموزان در این ایام از درس خواندن می‌گیرند باعث افت تحصیلی و فراموشی بخش عمده‌ای از اطلاعات سال گذشته و عدم پیوستگی در یادگیری و منفعل شدن فعالیت آموزشی می‌شود؛ بنابراین آن‌ها باید پیوستگی خود را با مطالعه از طریق مرور مطالب سال گذشته و یادگیری مطالب سال آینده حفظ کنند. با این کار پیشرفت درسی نیز در روند مطالعه صورت می‌گیرد؛ زیرا:

  • با مطالعه‌ی درس‌های سال گذشته می‌توان نقطه‌ی قوت خود را به نقطه‌ی قوت پایدار تبدیل کرده و نقاط ضعف خود را نیز برطرف کرد.

  • با مطالعه‌ی درس‌هایی از سال آینده انگیزه‌ی دانش‌آموزان برای یادگیری مطالب جدید بیش‌تر خواهد شد و خود را برای سال آینده آماده می‌کنند.

  • اعتمادبه‌نفس در آن‌ها افزایش می‌یابد و نگرانی ناشی از شروع سال جدید کم‌تر خواهد شد.

برای استفاده از تابستانی مفید و شاد و ثمربخش بهتر است در کنار تفریح و مسافرت با برنامه‌ریزی هدفمند به مطالعه نیز بپردازید.

Menu