جمع بندی نظرات دانش آموزان درمورد سطح دشواری کنکور 97

از نظر دانش آموزان کدام درس‌ها ساده‌تر و کدام درس‌ها دشوارتر بود ؟

جمع بندی نظرات دانش آموزان درمورد سطح دشواری کنکور 97


جمع بندی نظر دانش آموزان درمورد سطح دشواری  کنکور امسال (97)

از نظر دانش آموزان کدام درس ها ساده تر و کدام درس ها دشوارتر بود ؟



تاکنون 1623 نفر در نظر خواهی سایت کانون شرکت کرده اند از این میان 345 نفر تراز بالای 6250 و 973 نفر تراز کمتر از 5500داشته اند.


درس های عمومی


دین وزندگی  : 63 % دانش آموزان رشته ی انسانی و 71% دانش آموزان رشته ی ریاضی درس دین  وزندگی را دشوارتر از حد انتظار خود دانسته اند. بنابراین درس دین و زندگی برای دانش آموزان هر دو رشته ی  ریاضی و انسانی دشوارتر از حد انتظار بوده است .و برای دانش آموزان رشته ی ریاضی  این دشواری بیشتر از رشته ی انسانی .  


انگلیسی:67% دانش آموزان رشته ی انسانی و 55% دانش آموزان رشته ی ریاضی ، زبان انگلیسی را دشوارتر از حد انتظار خود دانسته اند . بنابراین زبان انگلیسی برای دانش آموزان انسانی دشوار و برای دانش آموزان رشته ی ریاضی درحد انتظار بوده است .


ادبیات :61% دانش آموزان رشته ی انسانی و 45% دانش آموزان رشته ی ریاضی درس ادبیات را دشوارتر از حد انتظار خود دانسته اند . بنابراین درس ادبیات برای دانش آموزان ریاضی نسبتا ساده و برای دانش آموزان رشته ی انسانی نسبتا دشوار بوده است .


عربی : فقط 32% دانش آموزان رشته ی انسانی و 33% دانش آموزان رشته ی ریاضی درس عربی را دشوارتر از حد انتظار خود دانسته اند . به این ترتیب درس عربی ، امسال ساده ترین درس عمومی از نگاه دانش آموزان هر دو رشته ی انسانی و ریاضی بوده است .


بدیهی است نظر دانش آموزان در بازه های ترازی مختلف راجع به سطح دشواری آزمون ها متفاوت است به عنوان مثال 10% دانش آموزان با ترازهای پایین تر از 4750 در رشته ی انسانی سوال های دین وزندگی را ساده تر از حد انتظار خود ارزیابی کرده اند در حالی که کمتر از 1% دانش آموزان ترازهای بالای 7000 سوال های دین وزندگی را ساده تر از حد انتظار خود می دانسته اند .


 برای آن که نظر بازه های ترازی مختلف را هم راحع به سطح دشواری آزمون ها بدانید می توانید اطلاعات و آمار دقیق نظر دانش آموزان کانون را در سایت کانون و در این لینک مشاهده نمایید  .

دانش آموزان علاقه مند ، درصفحه ی شخصی نظر خود را راجع به سطح دشواری  اعلام نموده اند  و سپس در سایت کانون این نظرات بر اساس بازه های ترازی نظر دهندگان  جمع بندی شده است

 

Menu