با استادیوم‌های ورزشی مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه آشنا شوید

استادیوم‌های ورزشی مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 در روسیه را بببینید...

با استادیوم‌های ورزشی مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه آشنا شوید
  1. کازان آرنا ( Kazan Arena ) – کازان

کازان را "پایتخت ورزشی روسیه" می دانند و استادیوم کازان آرنا یکی از مدرن ترین و جدیدترین استادیوم های این کشور است که با امکاناتی به روز و مجلل میزبان تماشاچی ها و تیم های مختلف فوتبال است. کازان آرنا در سال 2013 ساخته شده است و یکی از  قدیمی ترین استادیوم های ورزشی این مسابقات به شمار می رود. در مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه 2018 مسابقه ایران و اسپانیا در این استادیوم فوتبال برگزار خواهد شد. کازان آرنا 45379 نفر ظرفیت دارد.

  1. اکاترینبورگ آرنا (Ekaterinburg Arena ) – یکاترینبورگ

این استادیوم ورزشی که قدمت آن به سال 1957 باز می گردد در سال 2017 بازسازی شده و به شکل کنونی تبدیل شده است. در بازسازی انجام شده چهره قدیمی استادیوم تغییر کرده و سعی شده تا طرحی هنری تر و زیباتر ارائه شود. ظرفیت کنونی این ورزشگاه 35000 نفر است.

  1. استادیوم المپیک فیشت (Fisht Stadium ) – سوچی

این استادیوم برای مسابقات المپیک و پارالمپیک زمستانی 2014 ساخته شد که با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال  2018 ، دومین استادیوم پس از استادیوم تورین ، خواهد بود که هم میزبان مسابقات المپیک بوده هم جام جهانی فوتبال. استادیوم المپیک فیشت در شهر سوچی قرار گرفته است و مهم ترین مسابقه ای که در آن برگزار خواهد شد مسابقه بین تیم های فوتبال پرتغال و اسپانیا خواهد بود.

  1. استادیوم کالینینگراد (Kaliningrad Stadium ) - کالینینگراد

استادیوم کالینینگراد که با نام آرنا بالتیکا نیز شناخته شده است یکی از جدیدترین ورزشگاههای ساخته شده در روسیه است که تا دسامبر 2017 تکمیل می شود. این ورزشگاه در فاصله 45 کیلومتری مرز لهستان قرار دارد. استادیوم کالینینگراد 35212 نفر ظرفیت دارد و در جزیره اوکتیابرسکی ( Oktyabrsky island ) ، در شرق مرکز شهر کالینینگراد ، واقع شده است.

  1. استادیوم اسپارتاک (Spartak Stadium) – مسکو

این استادیوم ورزشی با نام اوتکریتیه آرنا ( Otkrytiye Arena ) خانه تیم فوتبال اسپارتاک مسکو است که در سپتامبر 2014 ساخته شده است. این استادیوم ورزشی یک جاذبه دیدنی نیز دارد که مجسمه گلادیاتور معروف ، اسپارتاکوس ، است که روبه روی درب ورودی آن واقع شده است. استادیوم ورزشی اسپارتاک 45360 نفر ظرفیت دارد.

  1. استادیوم لوژنیکی (Luzhniki Stadium ) – مسکو

استادیوم ورزشی لوژنیکی در ابتدا در سال 1956 تاسیس شد اما به مناسبت برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه ، در سال 2017 بازسازی شده و ظرفیت ورزشگاه به 80000 نفر افزایش یافت. این ورزشگاه تا به امروز میزبان بیش از 3000 مسابقه ورزشی باشگاهی و بین المللی بوده است که آخرین مسابقه ای که در این ورزشگاه برگزار شد بازی دوستانه بین روسیه و آرژانتین بود. همچنین بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2018 بین روسیه و عربستان نیز در استادیوم ورزشی لوژنیکی برگزار می شود. علاوه بر اینها این ورزشگاه بزرگ میزبان مسابقه فینال جام جهانی 2018 نیز خواهد بود.

  1. استادیوم نیژنی نووگورود ( Nizhny Novgorod Stadium ) – نیژنی نووگورود

استادیوم نیژنی نووگورود یکی از ورزشگاههای جام جهانی 2018 است که در کنار رودخانه واقع شده است. بازسازی های انجام گرفته به روی این استادیوم ورزشی تا دسامبر 2017 به پایان می رسد و قرار است به یکی از خارق العاده ترین ورزشگاههای مسابقات جام جهانی 2018 تبدیل شود. استادیوم نیژنی نووگورود ظرفیت حدودی 45000 نفر را دارد.


  1. استادیوم موردویا آرنا (Mordovia Arena ) – سارانسک

سارانسک کوچک ترین شهر میزبان مسابقات جام جهانی 2018 است که ساخت استادیوم ورزشی آن از سال 2010 آغاز شده است. این ورزشگاه در نزدیکی ایستگاه قطار و فرودگاه جدید شهر واقع شده است که موجب شده رسیدن به آن نسبت به ورزشگاههای دیگر ساده تر و بدون دردسرتر باشد. استادیوم موردویا که میزبان مسابقه فوتبال ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 است 44000 نفر ظرفیت دارد.

  1. استادیوم کرستوفسکی (Krestovsky Stadium ) – سن پترزبورگ

استادیوم کرستوفسکی یا استادیوم سن پترزبورگ قرار بود یکی از خارق العاده ترین و جذاب ترین ورزشگاههای جهان باشد که کمی در ساخت آن نیز تاخیر ایجاد شد و در نهایت در آوریل 2017 تکمیل شد. گفته می شود در ساخت این استادیوم نه تنها تاخیر بیش از حدی پیش آمد بلکه هزینه ساخت آن نیز 5برابر چیزی که تصور می شد بوده است. این استادیوم ورزشی که تقریبا 65000 نفر ظرفیت دارد در جزیره کرستوفسکی در شهر سن پترزبورگ واقع شده است و میزبان مسابقه فوتبال ایران و مراکش در جام جهانی 2018 خواهد بود.

  1. استادیوم روستوف آرنا (Rostov Arena ) – روستوف-نا-دونو

روستوف آرنا نیز یکی دیگر از استادیوم های ورزشی مسابقات جام جهانی 2018 است که در کنار رودخانه واقع شده است. ساخت این ورزشگاه از سال 2014 آغاز شد اما به دلیل اشتباهاتی که در ابتدا در ساخت آن بوجود آمد کمی دیرتر از حد معمول ، یعنی سال 2017 ، به اتمام رسید. ظرفیت این ورزشگاه 45000 نفر است.


منبع :

Menu