روش‌های مطالعه‌ی درس درک عمومی هنررتبه های برتر کنکور

روش‌های مطالعه‌ی درس درک عمومی هنر دانش‌آموزان برتر سال‌های گذشته

روش‌های مطالعه‌ی درس درک عمومی هنررتبه های برتر کنکور

روش‌هاي مطالعه‌ي درس درک عمومي هنر دانش‌آموزان برتر سال‌هاي گذشته

1) ستاره عارف کشفي: رتبه‌ي 10 کشوري 9 منطقه 1 (سال 1389)

با توجه به گستردگي منابع و تعدد کتاب‌هاي درسي در اين درس، نياز به جمع‌بندي مبحثي وجود دارد‌. براي اين‌کار نکات مربوط به هر مبحث (مثلا دوران رنسانس) را که در کتاب‌هاي مختلف درسي آمده جمع‌بندي کنيد و هنگام مطالعه‌ي همه‌ي منابع مبحث مورد نظر را به صورت همزمان مطالعه کنيد. اين موضوع باعث مي‌شود تا هم مطالب مشترک که در تمام منابع آمده و از اهميت بيش‌تري برخوردارند چند بار دوره شده و بهتر در ذهنتان قرار گيرند و هم به تفاوت‌هاي جزئي و نکات ظريف در منابع مختلف پي ببريد.

2) محمد پايدار: رتبه‌ي 10 منطقه 2 (سال 1390)

روش مطالعه‌ي من مبحث به مبحث بود نه کتاب به کتاب. مثلا اگر رنسانس را در سير هنر در تاريخ 2 مطالعه مي‌نمودم همين مبحث را در تاريخ هنر جهان نيز بررسي مي‌کردم.

3) مرضيه اسعدي: رتبه‌ي 10 منطقه 2 (سال 1389)

استفاده از فلش‌کارت‌ها و نوشتن خلاصه، به روز شدن و استفاده از اينترنت، استفاده از تجارب استادان دوره‌ي سه ساله‌ي هنرستان و مرور سريع متن و تصاوير کتاب‌هاي منابع آزاد در روزهاي آخر، تأثير زيادي در يادگيري اين درس داشت.

4) سوري باطبي: رتبه‌ي 6 منطقه2 (سال 1391)

خلاصه‌برداري از متن کتاب‌هاي مختلف و خواندن مداوم خلاصه‌برداري‌ها تا روز قبل از کنکور به يادآوري و يادگيري هر چه بهتر حجم زياد مطالب کمک مي‌کند. هم‌چنين در مورد برخي از مباحث جديد استفاده از اينترنت نيز مي‌تواند مفيد باشد.

5) پيمان صفري: رتبه‌ي 3 منطقه 2 (سال 1391)

بايد وقت را طوري تنظيم کرد که به مطالعه‌ي تمامي کتاب‌ها رسيد. يکي از مهم‌ترين و کاربردي‌ترين روش‌ها مبحث‌خواني است. يعني مطالعه‌ي يک مبحث مانند نگارگري در کتاب‌هاي مختلف درسي و نکته‌برداري از تفاوت‌هاي هر سبک و مرور آن‌ها به صورت مداوم.

6) شکوه طالبيان: رتبه‌ي 10 منطقه 2 (سال 1391)

با توجه به نکات ريز و فراموش شدني بسيار اين درس، نکته‌برداري و خلاصه‌برداري و مطالعه‌ي چندين باره‌ي آن‌ها مي‌تواند مفيد واقع شود.

7) علي دائمي: رتبه‌ي 3 منطقه 2 (سال 1389)

بعد از مطالعه‌ي کامل منابع رسمي سازمان سنجش، مطالعه‌ي کتاب‌هاي دايرة‌المعارف هنر رويين پاکباز و خلاصه‌ي تاريخ هنر مرزبان به صورت موردي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

8) نعيمه پاک‌نيت: رتبه‌ي 7 کشوري 1 منطقه 2 (سال 1391)

در اين درس دفترچه‌ي کوچکي تهيه‌ کرده بودم. نام هر هنرمند و نکات کليدي روش و سبک کار او را در هر صفحه مي‌نوشتم.

جمع‌بندي:

بهتر است مطالعه‌ي درسي خود را به صورت مبحثي انجام دهيد. خلاصه‌نويسي و مرور آن‌ها بسيار اهميت دارد. تا حد امکان سعي کنيد خلاصه‌برداري‌هاي خود را خارج از حاشيه‌ي کتاب ننويسيد. چون در اين حالت ديگر حافظه‌ي تصويري نخواهيد داشت. سعي کنيد همه‌ي کتاب‌هاي درسي را به پايان برسانيد و همان‌طور که آن‌ها را مرور مي‌کنيد به طور موازي کتاب‌هاي منابع آزاد را تورق کنيد. به طور مثال هرگاه با نام هنرمندي يا هنر خاصي مواجه مي‌شويد به جست‌وجوي مطالب بيش‌تر در کتاب‌هاي منابع آزاد نظير دايرة‌المعارف رويين پاکباز در مورد آن بپردازيد.

 

Menu