روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت تصویری و تجسمی دانش‌آموزان برتر

روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت تصویری و تجسمی دانش‌آموزان برتر سال‌های گذشته را در این قسمت مشاهده کنید.

روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت تصویری و تجسمی دانش‌آموزان برتر

روش‌هاي مطالعه‌ي درس خلاقيت تصويري و تجسمي دانش‌آموزان برتر سال‌هاي گذشته

1) حسام دارايي بافي: رتبه‌ي 7 کشوري– 7 منطقه 1 (سال 1389)

ديدن تصاوير کتاب‌‌هاي درسي و غير درسي و تجزيه و تحليل آن‌ها از لحاظ بصري کمک بسياري به تقويت قواي بصري و در نتيجه تسلط بر سؤالات اين درس مي‌کند.

2) ارغوان عبدالملکي: رتبه‌ي 7 منطقه 2 (سال 1390)

توجه بيش‌تر به محيط اطراف و توجه به علائم و نشانه‌هاي شهري، پوسترها و... و تجزيه و تحليل تصاوير و معاني آن‌ها در تقويت حافظه‌ي بصري و تسلط بر سؤالات منابع آزاد و علائم و نشانه‌ها مؤثر است.

3) الهام نصري‌پور: رتبه‌ي 8 منطقه‌ 3 (سال 1389)

ذخيره کردن تصاوير کتاب‌‌هاي درسي در گوشي موبايل و مرور سريع و چندباره تصاوير در مواقع استراحت به همراه مرور توضيحات مرتبط با آن‌ها روش مناسبي براي يادگيري مطالب تصويري است.

4) زينب بندلي: رتبه‌ي 8 منطقه‌ 2 (سال 1389)

آناليز کردن تصاوير کتاب‌‌هاي درسي با توجه به مطالب پايه‌اي ارائه شده در کتاب‌‌هاي درسي و تعميم دادن و استفاده از اين مطالب براي تحليل تصاوير ديگر کتاب‌‌هاي درسي.

5) پيمان صفري: رتبه‌ي 3 منطقه 2 (سال 1391)

استفاده از کتاب دايرة‌المعارف هنر رويين پاکباز و ديگر کتاب‌‌هاي منابع آزاد و هم‌چنين استفاده از اينترنت براي جست‌وجوي آثار هنرمنداني که نامشان در کتاب‌‌هاي درسي آمده است، مي‌تواند به پاسخ‌گويي سؤالات منابع آزاد کمک زيادي کند.

6) نعيمه پاک‌نيت: رتبه‌ي 7 کشوري– 1 منطقه 2 (سال 1391)

با افزايش تسلط بر مباحث کتاب‌‌هاي درسي و مفهوم تصاوير و آثار مطرح شده در کتاب‌‌هاي درسي مي‌توان به مفهوم کلي تست‌ها و سؤالات منابع آزاد دست يافت.

7) سوري باطبي: رتبه‌ي 6 منطقه 2 (سال 1391)

بررسي آثار معروف جهان از طريق جست‌وجو در اينترنت و مطالعه‌ي نقدهاي موجود بر اين آثار ديد نسبتاً وسيعي درباره‌ي هنرمندان مختلف و سبک کار آن‌ها به شما مي‌دهد.

8) شبنم کاميار: رتبه‌ي 2 منطقه 2 (سال 1391)

بزرگ‌نمايي و در معرض ديد قرار دادن آثار مختلف به تقويت حافظه‌ي بصري کمک مي‌کند.

9) زهرا محسن زاده: رتبه‌ي 9 شاهد (سال 1391)

استفاده از کتاب‌‌هاي کمک آموزشي در کنار کتاب‌‌هاي درسي و ديگر کتاب‌‌هاي منابع آزاد و هم‌چنين مشاهده و مطالعه‌ي آزمون‌هاي کنکورهاي سال‌هاي قبل، شناخت شما را از نحوه‌ي طرح سؤالات کنکور افزايش مي‌دهد.

جمع بندي:

به طور کلي يکي از مؤثرترين روش‌هاي مطالعه درس خلاقيت تصويري و تجسمي مطالعه و يادگيري مطالب کتاب‌‌هاي درسي و به‌کارگيري و تعميم دادن آن‌ها براي آناليز کردن همه‌ي تصاوير و آثار هنري مي‌باشد.

سعي کنيد پس از يادگيري قواعد و اصول مختلف، با به بحث گذاشتن تصاوير کتاب‌‌هاي مختلف آن را تمرين کنيد.

استفاده از اينترنت و جست‌وجو در کتاب‌‌هاي مرجع مانند دايرة‌المعارف رويين پاکباز پيرامون يک سبک يا هنرمند خاص مي‌تواند توان علمي شما را افزايش دهد. با مشاهده‌ي چندين اثر از هر هنرمند مي‌توان با مهر شخصي آن هنرمند آشنا شد که موجب مي‌شود اگر با اثر جديدي از آن هنرمند مواجه شديد بلافاصله آن را از ديگر هنرمندان تمايز دهيد.

به توضيحات کتاب کفايت نکنيد. خودتان تصاوير را تجزيه و تحليل کنيد مثلاً آثار هنرمندان مختلف را از نظر تعادل، ترکيب‌بندي، ريتم و ... بررسي کنيد.

مطالب را از کتاب‌‌هاي درسي مختلف به يک‌ديگر وارد کنيد. مثلاً مطالب کتاب کارگاه هنر را در مباني هنرهاي تجسمي و بالعکس نکته‌نويسي کنيد.

به محيط اطراف خود توجه کنيد. بررسي روابط بين آرم‌ها و لوگوها و معاني و کاربرد مصرف آن‌ها شما را در تشخيص مفهوم نمادها و علائم جديد کمک مي‌کند.

استفاده از ابزارهاي مفيد اينترنتي براي جست‌وجوي تصويري، مانند جست‌وجوي تصويري سايت گوگل، نيز مي‌تواند کمک زيادي به شما کند.

 

Menu