بازی‌هایی برای قلقلک مغز +دانلود

جسم برای سلامت خود نیاز به ورزش و تحرک دارد و در کنار آن مغز نیز باید ورزش کند تا بتواند همیشه و همه جا ما را یاری کند. بازی ها و ورزش های مختلفی هستند که باید برای تقویت مغز انجام دهیم.

بازی‌هایی برای قلقلک مغز +دانلود
 مسائل ریاضی زیادی هستند که انسان ها روزانه با آن سروکله می زنند و برخی بدون اینکه به پاسخ نهایی توجه داشته باشند از آن گذر می کنند. این در حالی است که بسیاری از همین مسائل کوچک می تواند تبدیل به ورزش هایی برای مغز شود. 

یکی از بهترین راه های تقویت مغز در این روزها استفاده از نرم افزارهای کاربردی برای تقویت مغز است که می توان به شطرنج، سودوکو و جدول اشاره کنیم:

** جدول : محققان تا به حال بررسی های بسیار زیادی روی جدول کلمات متقاطع انجام داده اند.  که در هر کدام از این بررسی ها مشخص شد که بهترین راه تقویت حافظه و مغز استفاده از این جدول کلمات است. یادآوری کلمات مختلف و همچنین پیدا کردن رابطه هایی بین سوال و جواب از جمله اصلی ترین دلایل مفید بودن جدول است.

شما می توانید یک نرم افزار بسیار ساده برای ساخت و حل جدول های مختلف را از اینجا دانلود کنید. حجم این نرم افزار 370 کیلوبایت است و برای کامپیوتر طراحی شده است.

** سودوکو: یک سرگرمی با اصلیت ژاپنی که چند سالی است دنیا را به خودش معطوف کرده است و مسابقات بین المللی نیز برای آن برگزار می شود سودوکو است. قرار دادن اعداد در هر سطر و ستون به طوری که تکراری نباشند هدف اصلی این بازی است. از آن زمانی که موج سودوکو دنیا را فرا گرفته است تحقیقاتی نیز بر روی مغز افرادی که این سرگرمی را دوست داشتند انجام شد که طی آن فعالیت بالای سلول های خاکستری و تقویت سلول های مغزی به ثبت نهایی رسید.

شما می توانید از اینجا نرم افزار کامپیوتر سودوکو را با حجم 14 مگابایت دانلود کنید.

نسخه آندروید جدول سودوکو را از اینجا می توانید دانلود کنید. حجم این نرم افزار نیز 300 کیلوبایت است.

** شطرنج : کمتر کسی پیدا می شود که از مزایای شطرنج برای ذهن باخبر نباشد و یا آن را بهترین راه برای تقویت قدرت حفظه نداند. محققان توصیه می کنند برای آن که کودکی باهوش داشته باشید او را در کلاس های آموزش شطرنج ثبت نام کنید.

نرم افزار شطرنج را می توانید با حجم 40 مگابایت برای کامپیوتر اینجا دانلود کنید. 

بازی شطرنج را می توانید همچنین برای سیستم عامل آندروید اینجا دانلود کنید.
منبع :

مطالب مرتبط

Menu