علف‌های هرز را با لیزر نابود کنید!

گروهی از محققان آلمانی نوعی اسلحه لیزری برای نابودی علف‌های هرز مزارع ابداع کرده‌اند.

علف‌های هرز را با لیزر نابود کنید!

به نقل از UPI، علف‌های هرز یکی از آفت‌های کشاورزی هستند که رشد محصولات را کند یا متوقف می‌کند و از این رو، کشاورزان همیشه با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند اما محققان آلمانی به تازگی نوعی سلاح لیزری تولید کرده‌اند که می‌تواند این علف‌های هرز را نابود کند.

اگرچه این اسلحه لیزری ممکن است هیچ‌گاه در مصارف خانگی وارد نشود، اما کمک بزرگی برای کشاورزان و محیط‌ زیست خواهد بود و باعث رشد و بهبود آن می‌شود. این سیستم براساس یک نرم‌افزار رباتیک عمل می‌کند که از طریق دانشمندان کامپیوتر مؤسسه زمین‌سنجی و اطلاعات جغرافیایی در دانشگاه Bonn آلمان  مورد آزمایش و بهبود قرار گرفته است.

محققان امیدوارند که ترکیبی از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و دوربین‌ها به این ربات امکان شناسایی علف هرزهای ناخواسته را در زمین‌های کشاورزی بدهد و بتواند با کمک لیزر جدید ساخته‌شده آنها را نابود کند.

این ربات با تکانه‌های لیزری کوتاه به برگ‌های گیاهان و علف‌های هرز ناخواسته‌ای که شادابی گیاه را از بین می‌برند، شلیک می‌کند. با این ربات لیزری دیگر نیازی به استفاده از علف‌کش‌ها در زمین‌های کشاورزی و محیط‌ زیست نخواهد بود.

این سیستم لیزری یا روی یک دستگاه سیار زمینی خودکار نصب می‌شود یا به عنوان یک یدک‌کش به آن اضافه می‌شود. هدف دانشمندان از تولید چنین سلاح لیزری، دستیابی به کشاورزی پایدارتر و موفق‌تر است.

منبع :

Menu