مجسمه‌ها و بناهای اعجاب‌انگیز

مجسمه‌ها و بناهای اعجاب‌انگیز برای تمام سلایق جاذبه‌های گردشگری وجود دارد. برخی عاشق مناطق و دیدنی‌های عجیب هستند که البته اعجایب و شگفتی‌های این دنیا کم هم نیستند.

مجسمه‌ها و بناهای اعجاب‌انگیز

۱-مزرعه کادیلاک – تگزاس، آمریکا

در جاده ۶۶ تگزاس یک سری ماشین کادیلاک از وسط از سال ۱۹۷۴ در زمین منطقه آماریلو(Amarillo ) دفع شده‌اند و به یکی از جاذبه‌های جالب این شهر تبدیل شده‌است. گروه هنری اَنت ‌فارم (Ant Farm) با خلق این اثر قصد نمایش امیدها و آرزوهای مردم آمریکا را به صورت نمادین داشته است. گردشگرانی که روحیه هنری دارند می‌تواند به سلیقه خودشان کادیلاک‌ها را رنگ کنند.

۲- سنگ‌های راهنمایی جورجیا ، جورجیا، آمریکا


سنگ‌های راهنمای جورجیا (Georgia Guidestones) مجموعه‌ی سنگ‌های گرانیتی است در ۲۲ مارس ۱۹۸۰ در آمریکا شهر جورجیا نصب شد1ند. این بنا توسط شرکت آلبرت گرانیت فینیشنگ با سفاش فردی ناشناس به نام آر.سی. کریستین (R. C. Christian ) ساخته شد. این ۶ تخته سنگ گرانیتی به ارتفاع ۵٫۸۷ متر ، مجموعاً ۱۰۸ تُن وزن دارند.  تخته‌ سنگ‌های فوقانی به ۴ زبان بابلی، یونان باستان، سانسکریت، هیروگرافی مصر نوشته‌های دارند. ۱۰ دستور زیر برروی دو طرف چهار تخته سنگ پایینی به زبان‌های انگلیسی، عربی، چینی، اسپانیایی، عبری، هندی، روسی و سواحیلی حک شده‌اند.

  1. جمیعت کره زمین را برای توازن دائمی با طبیعت کمتر از ۵۰۰ میلیون نفر نگه دارید.

  2. زاد و ولد بشر را براساس بهبود تندرستی و گوناگونی درست هدایت کنید.

  3. بشر را با زبان زنده جدید متحد کنید.

  4. ایمان، سنت و احساسات و همه چیز را با استفاده از منطق و اعتدال رهبری کنید.

  5. از مردم و ملل با قوانین منصفانه و دادگاه‌های عادل حفاظت کنید.

  6. اجازه دهید که همه ملت‌ها آزادانه خودشان حکومت کنند و اختلافات بین‌المللی را در دادگاهی جهانی رسیدگی شوند.

  7. از قوانین بی‌اهمیت و مسوولین بی‌لیاقت خودداری کنید.

  8. بین حقوق فردی و وظایف اجتماعی  توازون برقرار کنید.

  9. به حقایق-زیبایی-عشق اهمیت دهید   و تا ابد به دنبال هماهنگی (هارمونی) باشید.

  10.  سرطان زمین نباشید. به طبیعت هم فضا دهید. به طبیعت هم فضا دهید.

۳-چنگال – وو وه، سوئیس

چنگال شهرِ وو وه سوئیس یکی از متفاوت‌ترین مجسمه‌های دنیا ست. این چنگال ۸ متری که گویی از آسمان افتاده  در سال ۲۰۰۹ در دریاچه لئمون بنا شده‌است. در اصل این مجسمه به صورت موقتی برای نمایشگاه نسله در دریاچه گذاشته شد اما با معروفیت جهانی شهرداری تصمیم به حفظ آن گرفت. بعضی‌ها این چنگال را با پری‌دریایی کپنهانک و مانکن‌پی بروکسل مقایسه می‌کنند.

۴-مجسمه چنگیزخان – مغولستان

مجسمه‌ی چنگیزخان با ارتفاع ۵۰ متری و وزن ۲۵۰ تُنی بزرگترین مجسمه‌ی اسب‌سوار دنیاست. این مجسمه‌ی بزرگ وسط یک  اِستِپ در مغولستان بنا شده‌است. مغولی‌ها خیلی به چنگیزخان افتخار می‌کنند و با ساخت این مجسمه عظیم سعی در یابود این امپراطور خونخوار داشته‌اند. مشهور است که ۸٪ مغولی‌ها نواده چنگیزخان هستند. این مجسمه در فاصله یک ساعتی اولان-باتون پایتخت مغولستان واقع شده‌است.

۵-مو‌آی‌ها – جزیره پاک، شیلی

موآی‌ها (Moai ) مشهور جزیره پاک (جزیره ایستر به اسپانیایی Isla de Pascua) یکی از نادرترین و مرموزترین مجسمه‌های سیاره زمین هستند. حدود ۹۰۰ موآی ، برخی در گروهی‌ها نزدیک و برخی دورافتاده و تک ، در جزیره وجود دارد. تقریباً سوال تمامی بازدیدکنندگان این است که موآی‌ها از کجا آمده‌اند که البته پاسخ آن هنوز یک معماست.

۶-مجسمه فرشته هبوط کرده – مادرید، اسپانیا

گفته می‌شود مجسمه فرشته هبوط کرده1 که در ارتفاع ۶۶۶ متری از سطح دریا واقع شده به لوسیفر (شیطان) اهدا شده‌است. شاید این تنها مسجمه‌ای در دنیا باشد که به فرشته رانده شده اهدا شده‌است. مجسمه فرشته هبوط کرده (Fuente del Ángel Caído) یکی از جاذبه‌های پارک دِل بواِن رتیو ( del Buen Retiro) شهر مادرید است.

۷-دست – آتاکاما، شیلی

این مجسمه‌ی عظیمِ  مهیج  واقع در صحرای آتاکاما شیلی ست. این مجسمه که در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب منطقه آنتوفاگاستا و ۱۱۰۰ متری بالای سطح دریا بنا شده اثرِ هنرمند شیلیایی کاریو ایرارازابل (Mario Irarrázabal)  است. هدف وی از ساخت این مجسمه بیان احساساتی نظیر تنهایی، درد و آسیب‌پذیری بوده‌است.

۸-بودا معبد بهاری –چین

این بودای عظیم الجثه بزرگترین و متفاوت‌ترین مجسمه دنیاست. دیگر مجسمه‌های دنیا در مقایسه با ارتفاع ۱۲۸ متری بودای معبد بهاری خیلی کوچک به نظر می‌رسند. مجسمه‌ی آزادی نصف اندازه مجسمه‌ی بودای معبد بهاری است و مجسمه مسیح برزیل (Cristo Redentor) حتی به اندازه پاهای بودای بهاری هم نمی‌شود. این مجسمه دقیقاً ۱۰۰۰ تن نه بیشتر و نه کمتر وزن دارد. برای دیدن این غول مسی باید به استانِ هان چین بروید.


مقایسه بودای معبد بهاری با مجسمه‌های معروف دنیا :

۱-مجسمه بودای معبد بهار

۲-مجسمه آزادی (آمریکا)

۳-مجسمه مام میهن فرا می‌خواند(روسیه)

۴-مجسمه مسیح (برزیل)

۵- مجسمه داوود (ایتالیا)

Menu