معرفی عجیب‌ترین مکان‌های دنیا

دنیای ما شگفتی‌های بسیاری مثل انسان‌های اعجوبه، حیوانات عجیب و یا ترسناک و گیاهان زیبا و عجیب دارد. اما در این میان، عجیب‌ترین مکان‌های دنیا ، شگفتی‌های خاصی دارند.

معرفی عجیب‌ترین مکان‌های دنیا

۱. کوه رورایما (Mount Roraima) ؛ برزیل

رورایما برخلاف ظاهر آن که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک کوه است. این کوه برخلاف سایر کوه‌ها، قله‌ای نوک‌تیز ندارد. بلکه نقطه انتهایی آن، که با ابرهایی رویایی پوشیده شده است، صاف بوده و شبیه به یک فلات وسیع است. زمین‌شناسان و جغرافی‌دانان علت این پدیده را نیروهای طبیعی مثل باران و باد می‌دانند. چیزی که این کوه را بسیار عجیب‌تر می‌کند این است که پوشش گیاهی و حیات وحش در این کوه به وفور پیدا می‌شود. چیزی که در سایر نقاط دنیا به ندرت یافت می‌شود.

۲. آبفشان فلای (Fly Geyser) ؛ آمریکا

صحرای نوادا در ایالات متحده آمریکا نیز مکان دیگری است که یک پدیده عجیب و غریب و مشهور به نام «آبفشان فلای» دارد. نکته جالب در رابطه با این مکان این است که یک پدیده طبیعی نبوده و فعالیت‌های انسانی نیز در بوجود آمدن آن دخیل بوده‌اند. در سال ۱۹۱۶ کارگرانی مشغول حفر چاهی در این منطقه بودند که به طور اتفاقی به آب رسیدند. بعد از حدود ۶۰ سال و در دهه ۱۹۶۰ آب گرم از این چاه به بیرون فوران کرد؛ و با توجه به تنوع مواد معدنی موجود در منطقه، تپه‌هایی رنگارنگ و زیبا به ارتفاع حدود ۵ فوت (حدود ۱.۵ متر) بوجود آمدند. البته این مکان توریستی نبوده و بازدید عموم از این مکان آزاد نیست. این امر نیز بر عجیب بودن این مکان می‌افزاید!!

۳. مثلث برمودا (The Bermuda Triangle) ؛ اقیانوس اطلس

هیچ لیستی از عجایب هستی بدون مثلث برمودای مرموز و عجیب و غریب کامل نیست. این منطقه سه گوشه در اقیانوس اطلس و بین «برمودا»، «میامی» و «سن ژوان» قرار گرفته است. مثلث برمودا به خاطر ناپدید شدن تعدادی کشتی و هواپیما در این منطقه معروف شده است. اما دلیل این ناپدید شدن‌‌ها مشخص نشده و برخی دلایلی علمی برای آن آورده و برخی نیز دلایلی غیر علمی مثل بیگانگان و هیولاها ارائه می‌دهند.

۴. آبشار خون (Blood Falls) ؛ قطب جنوب

«آبشار خون» منطقه‌ای در قطب جنوب است. افراد زیادی شانس بازدید از این منطقه را نداشته‌اند ولی آبشار خون به نظر بسیاری از کارشناسان از جمله عجیب ترین مکان های دنیا است. همان طور که از نامش پیداست، آبشار خون، آبشاری است که در خود رنگ خون دارد. وبه دلیل  همین رنگ قرمز  میکروبیولوژیست‌ها و محققین را سرردگم کرده است. محققین وجود مقدار زیادی اکسید آهن در «West Lake Bonney» که در منطقه واقع شده است را علت این رنگ قرمز می‌دانند.

۵. پاموک‌کاله (Pamukkale) ؛ ترکیه

پاموک‌کاله یا پاموکاله در ترکی به معنای «قلعه پنبه» است. پاموکاله در غرب ترکیه واقع شده است و به خاطر چشم‌اندازهای زیبا و سفیدش  معروف است. در نگاه اول به این منطقه، به نظر می‌رسد که پاموکاله پوشیده از برف است؛ اما این منطقه دارای چشمه‌های آب گرم است که پس از خود کربنات به جا می‌گذارند. پاموکاله در واقع استخرهای کوچکی است که از رسوبات کربنات کلسیم درست شده‌اند. در این منطقه حدود هفده چشمه آبگرم وجود دارد؛ و برخلاف ظاهر آن دمایش ممکن است که تا ۱۰۰ درجه فارنهایت برسد. هر توضیح علمی هم که برای این منطقه وجود داشته باشد، باز هم پاموکاله ترکیه، یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مناطق دنیا به حساب می‌آید.


Menu