دوران گذار

همان طور که می‌دانید دوران گذار یا انتقالی جایی است که شما 10 روز فرصت دارید تا برخی مباحث را که زمان کمی می‌گیرند جبران کنید.

دوران گذار

همان طور که می‌دانید دوران گذار یا انتقالی جایی است که شما 10 روز فرصت دارید تا برخی مباحث را که زمان کمی می‌گیرند جبران کنید. برای انتخاب این مباحث بهتر است با اولیا، دوستان یا شخصی که نسبت به شما شناخت کافی دارد مشورت کنید.

روش جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند موفقیت شما را محتمل‌تر کند و چه خوب است که آن را با روش‌های تستی متداول همراه کنید.

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای هر آزمون در نیم‌روز اول روی هر درس هدف‌گذاری چند از ده را انجام دهید. سپس آزمون دهید. روش ضربدر و منها را در ذهن داشته باشید و پس از آن باید بتوانید زمان‌های نقصانی را اجرایی کنید. در پایان هم استراتژی بازگشت را به کار بگیرید. باید همه‌ی سؤالات آزمون را یک بار ببینید و به سؤالاتی که در سطح دانش شماست پاسخ درست بدهید. پس زمان نقصانی باید به شکلی استفاده شود که تمام سؤالات یک درس را ببینید و زمان خود را هم مدیریت کنید. ممکن است سؤالات انتهایی برخی درس‌ها راحت‌تر باشند. هم‌چنین برای این‌که سؤالات ضربدر را در پایان به‌درستی گزینش کنید و به آن‌ها پاسخ دهید باید ذهنتان را در جلسه‌ی آزمون مدیریت کنید و چند سؤال را به‌سرعت در ذهن خود پاسخ دهید:

1) ضربدر‌های کدام درس ضریب بیش‌تری دارد؟

2) تسلط من روی کدام درس و مبحث بیش‌تر است؟

3) سؤالات این آزمون در کدام درس ساده‌تر بودند؟

4) کدام سؤالات زمان کم‌تری برای پاسخ نیاز دارند؟

سؤال‌هایی از این قبیل می‌تواند شما را آگاهانه‌تر هدایت کند تا کارایی روش‌های تستی ارتقا یابد و با اولویت‌بندی این سؤالات نسبت به خودتان و بالا بردن فراشناخت به مرور زمان طی چند آزمون آزمایشی به نتیجه‌ی دلخواه دست یابید.

در پنج نیم‌روز باقی‌مانده باید به تحلیل درس‌ها بپردازید؛ هر نیم‌روز مخصوص دو درس است.

Menu