آیپدهای جدید اپل تا چه اندازه "جدید" هستند؟

آیپد 329 دلاری جدید اپل که چندی پیش خبر رونمایی آن را در تک شات خواندید به نظر خیلی‌ها دقیقا مشابه آیپدایر، تبلتی که اواخر سال 2013 معرفی شد می‌باشد

آیپدهای جدید اپل تا چه اندازه "جدید" هستند؟

بر اساس فهرست مشخصات اعلام شده برای این محصول که از تراشه A9 سال 2015 اپل برخوردار است می شد به راحتی نتیجه گرفت که آیپد جدید ترکیبی از مشخصات قدیمی و خیلی قدیمی و شاید قدیمی با کمی تغییرات است! حالا با کالبدشکافی انجام شده توسط کمپانی iFixit می توان گفت که این آیپد جدید همان آیپدایر با یک تراشه ی جدید، افزوده شدن تاچ آی دی و نمایشگر روشن تر است. البته تفاوت های ظریف تری هم مانند شکاف های اسپیکر کوچک تر و یک ردیف منفرد از سوراخ های اسپیکر وجود دارد اما فقط همین.

 


iFixit حتی تصمیم گرفت دیجیتایزر و LCD بکار رفته در آیپدایر را در این آیپد مورد استفاده قرار دهد. دیجیتایزر به راحتی کار کرد، اما نور پس زمینه ی نمایشگر LCD آن با مشکلاتی مواجه بود. اما نمایشگر LCD آیپد جدید در آیپد ایر عمل کرد. LCD به کار رفته در آیپد جدید متفاوت است و همان پنل ال جی قدیمی نیست، بلکه پنلی جدید اما ناشناخته است. iFixit همچنین متوجه شد طراحی نمایشگر بدون پوشش در آیپد جدید علت شفافیت بیشتر نمایشگر آیپد جدید است به طوری که نمایشگر این مدل 44% از نمایشگر آیپد ایر روشن تر است. این آیپد و آیپدایر از نظر طول عمر باتری نیز با هم برابری می کنند.

 


اپل قطعا با طراحی مدل های ارزان قیمت از پایه سودی به دست نخواهد آورد. به همین دلیل هم از فناوری قدیمی که دیگر ارزان شده ولی در عین حال از عملکرد قابل قبولی برخوردار است استفاده کرده و آن را به رسم معمول در این کمپانی به فروش می رساند.


و این اپلی است که تیم کوک تعریف کرده – محاسبات دقیق، حاشیه سود بزرگ، آسیب پذیری کمتر، محصولات خلاقانه.

منبع :

Menu