اولین جلیقه هوشمند دنیا ساخته می‌شود + تصاویر

دو کمپانی گوگل و لی‌وایز (Levi's) قرار است با همکاری یکدیگر نخستین جلیقه هوشمند دنیا را تولید کنند.

اولین جلیقه هوشمند دنیا ساخته می‌شود + تصاویر

دو کمپانی گوگل و لی‌وایز (Levi's) قرار است با همکاری یکدیگر نخستین جلیقه هوشمند دنیا را تولید کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از sciencealert، در کنار ساعت‌های هوشمند و کنترل‌کننده‌های فعالیت، فناوری‌های پوشیدنی هنوز هم حرف برای گفتن دارد و به تازگی نیز دو شرکت گوگل و لی‌وایز در نظر دارند با همکاری هم اولین جلیقه هوشمند دنیا را روانه بازار کنند.

این جلیقه هوشمند در ظاهر شباهت زیادی به جلیقه کامپیوتری لی‌وایز دارد اما در آن نوعی پارچه رسانا موسوم به «پارچه جین تعاملی» و یک دستگاه بلوتوثی استفاده شده است که به آستین متصل می‌شود.

قابلیتی که این جلیقه را نسبت به سایر جلیقه‌ها برجسته می‌کند، استفاده از جریان‌های الکتریکی نازک بافته شده در پارچه است که در ناحیه کوچکی در گوشه آستین تعبیه می‌شود. این بافت شامل 15 رشته رساناست که نسبت به لمس از خود حساسیت نشان می‌دهند.

این بافت بلوتوثی به سبک دکمه سردست طراحی شده و در کنار سوراخی در لبه آستین قرار می‌گیرد و آنگاه حرکات و لمس‌هایی که توسط این پارچه جین تعاملی تشخیص داده می‌شود، به گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌های ارتباطی انتقال می‌یابند.

به عنوان مثال زمانی که با گوشی موسیقی گوش می‌کنید و قصد دارید ترک بعدی را انتخاب کنید، به جای اینکه گوشی را از جیب خارج کنید، با یک حرکت سریع می‌توانید روی آستین جلیقه هوشمند خود ضربه بزنید تا ترک بعدی انتخاب شود.

از همین حرکات ساده می‌توانید برای کم و زیاد کردن صدا، پاسخگویی یا رد کردن تماس‌ها و تعامل با ویژگی‌های مسیریابی در نرم‌افزار GPS استفاده کنید.

این جلیقه هوشمند اواخر امسال روانه بازار خواهد شد و همراه آن اپلیکیشنی نیز عرضه می‌شود و شما می‌توانید عملکردهای خاص را هنگام استفاده از حرکات کنترلی این جلیقه انتخاب کنید: حرکت به جلو، دو بار ضربه زدن، فشار کامل کف دست و حرکت چرخشی از جمله حرکت‌های پیش‌فرض در این اپلیکیشن هستند.

هنگامی که تماس یا پیامی دریافت می‌شود، در جلقیه لرزش‌های خفیفی ایجاد می‌شود. بهترین قسمت، وقتی است که دانگل بلوتوث را از قسمت دکمه سردست جدا می‌کنید و به این ترتیب می‌توان تمام جلیقه را مانند هر لباس دیگری و بدون ترس از آسیب‌دیدگی جریان‌های الکتریکی بافته شده در پارچه آن را شست.

منبع :

Menu