فاطمه رحیمی، رتبه 7 کشوری کنکور انسانی: مطالعه در ایام عید

برای شما کنکوری ها، بهار فصل رویشی دوباره است. ایام عید در کنار دوران جمع بندی حساس‌ترین و مهم‌ترین دوره برای آمادگی کنکور است.

فاطمه رحیمی، رتبه 7 کشوری کنکور انسانی: مطالعه در ایام عید

برای شما کنکوری ها، بهار فصل رویشی دوباره است.


 ایام عید در کنار دوران جمع بندی حساس ترین و مهم ترین دوره برای آمادگی کنکور است. 


برای موفقیت دراین دوران اول باید از خود شناخت وسیعی داشته باشید و نقاط قوت پایدار،قوت و ضعف را بشناسید. 


من این دوره ی طلایی را به دو قسمت تقسیم کردم اولین دوره برای مرور دروس پایه و دومین دوره برای مرور پیش یک. 


هر کس بر اساس شناختی که از خود و توانایی ها و دستاوردهایش دارد باید برنامه ی شحضی سازی شده ای داشته باشد، چون من تسلط خوبی به پایه داشتم بیشتر این فرصت را به زدن تست اختصاص دادم بدین معنا که ابتدا تست میزدم و سپس به کتاب بر می گشتم(بازیابی). 


اگر مباحث کلیدی و مهم را در درسی کامل یاد نگرفته بودم آن مباحث را تکمیل می کردم و در این مسیر از کتاب نوروز هم استفاده کردم به این دلیل که این کتاب حجم خیلی مناسبی دارد و باعث میشود شما با صرف وقت کوتاهی به تمام سوالات آن پاسخ دهید. 


استفاده از کتاب زرد عمومی را هم در این دوران پیشنهاد میکنم. ساعات مطالعه ی من از ده تا دوازده ساعت متغیر بود واز ابتدای دوران نوروز برنامه ی کاملا مشخصی داشتم و برای ساعت به ساعت برنامه ریزی کرده بودم و یکی از مهم ترین کارهایی که انجام دادم این بود که منابعم را مدیریت کردم و از دوران نوروز تا دوران جمع بندی برای هر درس فقط یک کتاب که به نظرم بهترین کتاب برای آن درس بود داشتم و تشخیص این امر هم خیلی مهم است.


برنامه ی من این بود که دو درس(ادبیات اختصاصی و فلسفه چهارم) را به نقطه ی قوت پایدار تبدیل کنم و بقیه ی نقاط قوت پایدار را حفظ کنم که حفظ آن هم کار دشواری است. 


مهم ترین نکته از نظر من این است که بعد از دوران نوروز از خودتان رضایت داشته باشید چون شما با خودتان رقابت می‌کنید و در این مسابقه باید خودتان را داوری کنید.

Menu