کشف قدیمی‌ترین طلای کارشده عصر آهن در انگلیس + تصاویر

دو دوست فلزیاب موفق به کشف جواهری مدفون شده در انگلیس شدند که معتقدند قدیمی‌ترین طلای متعلق به عصر آهن است.

کشف قدیمی‌ترین طلای کارشده عصر آهن در انگلیس + تصاویر

دو دوست فلزیاب موفق به کشف جواهری مدفون شده در انگلیس شدند که معتقدند قدیمی‌ترین طلای متعلق به عصر آهن است.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، دو دوست که به عنوان فلزیاب مشغول به کار بودند به تازگی موفق به کشف سه گردنبند و یک دستبند شدند که محققان گمان می‌کنند متعلق به حدود 2500 سال پیش هستند. در واقع، این کشفیات شامل چهار حلقه طلای متعلق به عصر آهن است که در منطقه Leekfrith پیدا شده‌اند و از اهمیت بین‌المللی منحصر به فردی برخوردارند.

برخی مجموعه‌داران انگلیسی و اروپایی معتقدند که قدمت این قطعات طلا به حدود 250 تا 400 سال پیش از میلاد برمی‌گردد و به احتمال زیاد اولین طلای کار شده عصر آهن محسوب می‌شود که در انگلیس کشف شده است. این حلقه‌ها متعلق به زنان قدرتمند و متمول بودند که شاید با افراد محلی ازدواج کرده‌اند.

کنار هم قرار دادن این اشیاء که به دقت در زمین «استافوردشایر» دفن شده‌اند درک ارزشمندی از حیات انگلیسی‌ها را در عصر آهن به محققان می‌بخشد. این چهار حلقه طلایی به طور جداگانه و در حدود یک متری از هم پیدا شدند و دسامبر سال گذشته در نزدیکی سطح منطقه Leekfrith مدفون شده بودند.

این منطقه‌ در حدود 80/5 کلیومتری از محل کشف بزرگ‌ترین ذخیره 3 میلیون پوندی آنگولوساکسون واقع شده است که در سال 2009 کشف شد. قطعه طلاهای جدید کشف شده از 80 درصد طلا تشکیل شده‌اند که هر قطعه وزنی معادل 230 تا 31 گرم وزن دارد.

مسئولان موزه انگلیس ارزیابی غیررسمی را روی قطعات طلای کشف شده انجام داده‌اند. به گفته محققان، موارد کشف شده باید بیش از 300 سال عمر داشته باشند یا حاوی بیش از 10 درصد فلز باشد تا بتوان به آنها گنج اطلاق کرد.


Menu