گوشی تاشو جدید سامسونگ، با قابلیت تبدیل به یک تبلت 7 اینچی

در چند سال گذشته کمپانی‌های مختلفی در تلاش برای طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو (گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو) بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد سامسونگ بالاخره زودتر از رقب

گوشی تاشو جدید سامسونگ، با قابلیت تبدیل به یک تبلت 7 اینچی

در چند سال گذشته کمپانی‌های مختلفی در تلاش برای طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو (گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو) بوده‌اند، اما به نظر  می‌رسد سامسونگ بالاخره زودتر از رقبا محصول خود را آماده کرده و در سال جاری میلادی یک گوشی هوشمند تاشو را روانه بازار خواهد کرد. جدیدترین گزارش‌ها در مورد این محصول حکایت از آن دارند که سامسونگ به جای طراحی اولیه خود و ساخت صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن به سمت داخل، یک طرح دیگر را آماده کرده که در آن، صفحه نمایش به سمت بیرون تا می‌شود و در نتیجه کاربران برای مشاهده یک اعلان ساده، نیازی به باز کردن گوشی نخواهند داشت.

صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگیکی از رسانه‌های کشور کره در این رابطه گفته که یک گوشی هوشمند با چنین صفحه نمایشی احتمالاً در سه ماهه سوم سال 2017 راهی بازار خواهد شد. البته این به شرطی است که در نهایت بتواند چراغ سبز شرکت سازنده را از لحاظ میزان تقاضا و سودآوری، به دست آورد و همچنین برخی مسائل  سیاسی پیش روی آن نیز حل شود.

جزئیاتی که از این گوشی جدید به بیرون درز کرده حکایت از آن دارند که با باز کردن کامل صفحه نمایش این محصول، می‌توان آن را به یک تبلت 7 اینچی تبدیل کرد. این بدان معناست که با توجه به تا شدن صفحه نمایش به سمت بیرون، احتمالاً با یک نوع گوشی دارای صفحه نمایشی دو طرفه روبرو خواهیم بود که باز کردن آن باعث شکل‌گیری یک دستگاه بزرگتر خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید به تماشای یک ویدیو، خواندن یک کتاب و یا انجام  هر کاری که نیاز به صفحه نمایشی بزرگ داشته باشد بپردازید، تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی را از حالت تاشده خود خارج نمایید.

پتنت صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ (تصویر 1)
پتنت صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ (تصویر 2)
پتنت صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ (تصویر 3)

اما سامسونگ در این مسیر تنها نیست و به زودی باید با یکی دیگر از شرکت‌های کره‌ای، به نام ال جی به رقابت بپردازد. این طور که گفته شده ال جی نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش OLED قابل انعطاف است که به نظر می‌رسد پیشرفته‌تر از محصول سامسونگ باشد. البته ال جی به غیر از تولید گوشی‌ انعطاف‌پذیر خود، سعی دارد تا از راه‌های دیگری نیز اقدام به کسب سود از فناوری صفحه نمایش خود نماید. طبق شایعات منتشر شده، این شرکت کره‌ای با اپل و هواوی نیز همکاری داشته و صفحات نمایش مورد نیاز آن‌ها برای ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو را تأمین خواهد کرد.

منبع :

Menu