کشف فسیل «ماستودون» زیر خطوط مترو + تصاویر

کارگران یکی از خطوط متروی لس‌آنجلس هنگام کار استخوان‌های فسیل‌شده یک «ماستودون»، یا پستانک‌دندان نام گروهی منقرض‌شده از راسته فیل‌سانان، را در زیر پاهای خود پیدا کردند.

کشف فسیل «ماستودون» زیر خطوط مترو + تصاویر

کارگران یکی از خطوط متروی لس‌آنجلس هنگام کار استخوان‌های فسیل‌شده یک «ماستودون»، یا پستانک‌دندان نام گروهی منقرض‌شده از راسته فیل‌سانان، را در زیر پاهای خود پیدا کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از sciencealert، کارگران مسئول ساخت و ساز و توسعه خط متروی لس‌آنجلس به تازگی هنگام کار متوجه وجود چیز عجیبی زیر پاهای خود شدند که بعد از بررسی توانستند یک عاج فیل یک متری را بیابند که حدس می زنند متعلق به یک «ماستودون» باشد. این حیوان از خرطوم‌داران و پستان‌داران و از فیل درشت‌تر است که سال‌های پیش منقرض شده است.

کارگران مترو این استخوان عاج فیل را در عمق 4/5 متری زیر سطح زمین و هنگام توسعه خط مترو پیدا کردند و بلافاصله از مقامات خواستند تا برای بررسی‌های بیشتر با دیرینه‌شناسان تماس بگیرند.

کشف فسیل «ماستودون» زیر خطوط مترو + تصاویر

آنها در بررسی‌های بیشتر در اطراف آنجا موفق شدند باقی‌مانده استخوان‌های فسیل‌شده را نیز در فاصله سه متری از عاج فیل پیدا شده، بیابند. این اولین فسیل پستانداری است که در این خطوط مترو کشف شده است.

دیرینه‌شناسان در بررسی‌های دومی که انجام دادند، موفق به کشف یک جمجمه نصفه و مابقی عاج فیل کشف‌شده در بررسی‌های اولیه شدند. دانشمندان امیدوارند در مطالعات خود روی این بقایای فسیل‌شده بتوانند تاریخ دقیق حیات این جانور را شناسایی کنند.

در حال حاضر، فرضیات دیرینه‌شناسان حاکی از آن است که این استخوان‌ها متعلق به یک «ماستودون» قدیمی است که احتمالا قدمت آن به حدود 10 هزار سال پیش برمی‌گردد.

این گروه تحقیقاتی تاکنون تنها نمونه‌ای گچی از این بقایا را ساخته‌اند که قرار است به موزه تاریخ طبیعی در پارک اکسپوزیشن منتقل شود و باستان‌شناسان تحقیقات کاملی را روی آن انجام می‌دهند.

یکی از نکاتی که در کشف این بقایای باستانی مشهود است، فسیل‌هایی است که به طور مداوم طی ساخت خط متروی لس‌آنجلس کشف می‌شود و این پدیده تقریبا به روندی روزانه تبدیل شده است؛ به طوری که مقامات مترو در کنار طرح ساخت و توسعه مترو، باید برنامه کشف فسیل‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

دلیل فراوانی فسیل‌ها در این منطقه، به سال‌ها قبل برمی‌گردد که در این منطقه نفت زیادی وجود داشت و به سطح زمین تراوش می‌کرد. این مسئله، استخر عظیمی را ایجاد می‌کرد که باعث به دام افتادن جانوران باستانی و قدیمی می‌شد.

کشف فسیل «ماستودون» زیر خطوط مترو + تصاویر

آنها با به دام افتادن در این باتلاق نفتی، قادر به فرار نبودند و در آن غرق می‌شدند و در زیر سطح زمین باقی می‌ماندند و حالا سر و کله این بقایای فسیل‌شده بعد از این سال‌ها طی ساخت و سازهای متروی لس‌آنجلس پیدا شده است.

سخنگوی متروی لس‌آنجلس می‌گوید: «در دهه 1980 که حفاری‌هایی برای احداث سیستم زیرزمینی خط متروی قرمز لس‌آنجلس صورت گرفت، هزاران فسیل از زیر زمین به دست آمد و دانشمندان را با نمونه‌های بی‌شماری از استخوان‌های کهنه برای مطالعه مواجه کرد».

البته لس‌آنجلس تنها شهر کالیفرنیا نیست که در آن فسیل‌های متعددی پیدا شده است. سال گذشته نیز که کارگران در شهر «کارلس‌بد» کالیفرنیا مشغول جاده‌سازی بودند، مجموعه‌ای از فسیل‌های ماموت‌، اسب، لاک‌پشت و گاومیش کوهان‌‌دار آمریکایی را پیدا کردند که قدمتی بین 50 هزار تا 200 هزار سال داشتند.

Menu